Peter Cooper

Peter Cooper


We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Peter Cooper, de zoon van een hoedenmaker, werd op 12 februari 1791 in New York geboren. Hij kreeg weinig scholing en werkte als kind bij zijn vader voordat hij in 1808 in de leer ging als carrosseriebouwer.

Cooper verhuisde in 1812 naar Long Island en drie jaar later zette hij een bedrijf op dat machines maakte voor het scheren van doek. Later begon hij meubels te maken.

In 1828 bouwde Cooper de Canton Iron Works in Baltimore. Kort daarna begon hij te werken aan de eerste stoomlocomotief die in Amerika werd gebouwd. Onder de naam Tom Thumb werd het in 1830 voltooid. Zijn bedrijf bloeide en werd beïnvloed door de ideeën van Henry Bessemer en bouwde de grootste hoogoven van Amerika in Philippsburg, New Jersey. Hij richtte ook succesvolle gieterijen op in Ringwood en Durham.

Cooper raakte betrokken bij het leggen van de eerste Atlantische kabel en was president van de New York, Newfoundland & London Telegraph Company en de North American Telegraph Company.

Cooper, een aanhanger van Abraham Lincoln en een tegenstander van slavernij, was een groot voorstander van het in dienst nemen van zwarte soldaten in het leger van de Unie tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog.

In 1875 richtte Cooper de Greenback Party op. De belangrijkste steun kwam van boeren die te lijden hadden van dalende landbouwprijzen, hoge spoorwegtarieven en het deflatoire valutabeleid van de regering. Cooper was de presidentskandidaat van de partij in 1876, maar hij won slechts 81.737 stemmen en werd gemakkelijk verslagen door Rutherford Hayes (4.036.298) en Samuel Tilden (4.300.590). Wel stuurde de partij 15 vertegenwoordigers naar het Congres.

In 1878 sloten leden van de Greenback Party zich aan bij stedelijke vakbondsgroepen om de Greenback-Labor Party op te richten. James Weaver kwam naar voren als leider van de partij en was haar presidentskandidaat in 1880. Tijdens de campagne voerde Weaver aan dat de twee grote politieke partijen hun oorspronkelijke democratische idealen van gelijke kansen uit het oog waren verloren. Hij beweerde ook dat de instandhouding van de goudstandaard de bankbelangen ten goede kwam, maar boeren uit de markt dreef. Weaver riep op tot een beleid waarbij alle klassen konden delen in de economische rijkdom van Amerika.

Peter Cooper, die in 1879 de gouden Bessemer-medaille ontving van het Iron and Steel Institute of Great Britain, stierf op 4 april 1883 in New York.


Peter Cooper - Geschiedenis

Als kind aan het begin van de 19e eeuw werd Peter Cooper ingehuurd om bont van konijnenhuiden te plukken. Klinkt dat als een interessante baan? Zijn ouders waren hoedenmakers. Op zeventienjarige leeftijd ging hij in de leer als koetswerkmaker en belandde uiteindelijk in Baltimore, Maryland. In Baltimore richtte hij de Canton Iron Works op om de nieuwe Baltimore and Ohio Railroad te voorzien van staal om locomotieven en spoorlijnen te bouwen. In 1830 vond hij 'Tom Thumb' uit, een kleine locomotief die veertig mensen met een snelheid van tien mijl per uur over een route van dertien mijl kon voortstuwen.

Cooper werd behoorlijk rijk voor iemand met slechts een beetje opleiding. Hij richtte in New York de nog steeds beroemde Cooper's Union for the Advancement of Science and Art op. Hij steunde ook de aanleg van de telegraafkabel in de Atlantische Oceaan, vond een wasmachine uit en werd president van de North American Telegraph Company.

Cooper was zijn tijd vooruit en een vooruitziende denker en uitvinder. Hij was zelfs kandidaat voor het presidentschap van de Verenigde Staten toen hij vierentachtig jaar oud was! Hij stierf in 1883. Een van zijn beroemdste uitspraken is: "Ik heb geprobeerd te onthouden dat het doel van het leven is om goed te doen."


Peter Cooper - Geschiedenis

HET LEGGEN VAN DE OCEAANKABEL

Een zeer interessante episode in het leven van meneer Cooper was de belangstelling die hij had en de persoonlijke inspanningen die hij deed voor die belangrijkste en moeilijkste van de moderne ondernemingen, het leggen van een oceaankabel.

Het is niet teveel om te zeggen dat we dat grote geschenk te danken hebben aan de moderne vooruitgang en beschaving aan het doorzettingsvermogen, de energie en het onoverwinnelijke geloof van de heer Cooper en twee of drie anderen, die hij noemt.

Ik heb het verhaal vaak van zijn lippen gehoord en geef het heel erg in zijn eigen woorden:

"Het is nu twintig jaar geleden dat ik president werd van de North American Telegraph Company, toen het meer dan de helft van alle lijnen controleerde, toen in het land ook president van de New York, Newfoundland en London Telegraph Company.

& ldquo Er was een poging gedaan om een ​​telegraaflijn over Newfoundland te zetten, waaraan wat werk was verricht. Cyrus W. Field, Moses Taylor, Marshal O. Roberts, Wilson G. Hunt en ikzelf voltooiden dat werk over het eiland Newfoundland en legden toen een kabel over de Golf van St. Lawrence, met de bedoeling dat het het begin van een lijn zou worden van Europa naar Amerika via telegrafische communicatie. Nadat de ene vorm van de moeilijkheid na de andere was overwonnen, ontdekten we dat er meer dan tien jaar waren verstreken voordat we een cent terug kregen, en we hadden de hele tijd geld uitgegeven. We verloren de eerste kabel die was gelegd, die zo'n drie- of vierhonderdduizend dollar kostte, aan de Golf van St. Lawrence, welk verlies werd veroorzaakt door de schijnbare vastberadenheid van de kapitein van het schip dat ons schip over de Golf sleepte om zijn eigen manier, in tegenstelling tot de aanwijzingen van de heer Buchanan, die hem opdroeg een bepaalde vlag in het zicht te houden voor zover hij die kon zien, in verband met een bepaald merkteken op de top van een berg, dat bijna halverwege zichtbaar was de Golf.

&ldquoWe hadden een schip gehuurd voor zevenhonderdvijftig dollar per dag, en we gaven de stoomboot Adger opdracht om naar Cape Ray te gaan en het schip over de Golf te slepen om de kabel te leggen. We gingen naar Port Basque en ontdekten dat het schip niet was aangekomen. We gingen daarom voor anker in Port Basque totdat ze arriveerde, wat twee dagen later was. Bij haar aankomst kreeg de kapitein opdracht om ons schip op sleeptouw te nemen en haar naar Cape Ray te dragen, waar we al een telegraafhuis hadden klaargemaakt, van waaruit we de kabel konden gaan leggen. Op dit telegraafhuis plaatsten we een vlaggestok, die door de stoomboot in lijn moest worden gehouden terwijl ze de Golf overstak, met een zeker uitstekend herkenningspunt op de top van een berg, ongeveer drie, vier of vijf mijl verderop - een herkenningspunt die met opzet voor ons gebruik leek te zijn gemaakt.

&ldquoWe hebben een ongeluk gehad bij het starten. We verbonden de uiteinden van de kabel en brachten het ene uiteinde in het telegraafhuis en maakten alles gereed om het schip op sleeptouw te nemen. De kapitein kreeg toen opdracht om zijn stoomboot in lijn te brengen, het schip op sleeptouw te nemen en haar over de Golf te dragen. Daarbij liet hij zijn stoomboot het schip binnenvaren, nam haar lijkwaden en kwartrail mee, en verwoestte bijna onze onderneming het eerste, door de kabel met zo'n kracht over de achtersteven van het schip te slepen dat de verbinding verbroken werd en we waren verplicht om de kabel door te knippen en opnieuw te splitsen. De kapitein van de stoomboot was er helemaal niet in geslaagd het schip te pakken te krijgen en nadat we de kabel hadden gerepareerd en alles gereed hadden gemaakt voor een tweede poging, kreeg hij opnieuw het bevel het schip op sleeptouw te nemen. We hadden onszelf voorzien van twee grote kabels, tweehonderd voet lang en vier duim in diameter, als sleepkabels, om er zeker van te zijn dat we voldoende kracht hadden om het schip in alle weersomstandigheden te slepen, maar de kapitein van de stoomboot regelde de zaken zo, bij zijn tweede poging om het vaartuig op sleeptouw te nemen, zodat deze kabel verstrikt raakte in het stuur van de stoomboot, en hij hallo tegen de kapitein van het vaartuig om zijn kabel te laten slippen, om dit los te krijgen. Hierop liet de kapitein van het vaartuig zijn kabel los en verloor zijn anker en een van onze grote kabels, want we moesten hem doorknippen om hem van het wiel los te maken. Toen dat los was, lag het schip zonder anker, en het ging snel naar beneden op een rif van rotsen, met een sterke wind tegen. Het was slechts met de grootste moeite dat we de kapitein van de Adger ertoe konden brengen haar te hulp te schieten en haar te behoeden voor op de rotsen gesmeten te worden, met haar veertig man aan boord. We moesten tegen de kapitein van de stoomboot protesteren totdat het schip binnen twee of driehonderd voet van de rotsen was, voordat hij ermee instemde haar te redden en door het minste geluk kregen we een touw naar haar toe en redden haar van op de rotsen, toen ze zo dicht bij de kust was dat we er bijna een lijn hadden kunnen uitgooien.

& ldquo De kapitein van de stoomboot kreeg het schip echter eindelijk te pakken en bracht haar terug naar haar plaats in de haven, waar we de verbinding van onze kabel moesten vernieuwen en ons opnieuw moesten voorbereiden om te beginnen.

&ldquoDe derde poging om het schip te grijpen was succesvol en op een mooie ochtend begonnen we de kabel over de Golf te leggen.

&ldquo Binnen korte tijd ontdekte ik dat we uit de pas liepen met de tekens die de kapitein had opgedragen om langs te sturen. Als voorzitter van de lijn heb ik de zaak onder de aandacht van de kapitein gebracht. Het antwoord dat ik kreeg was: "Ik weet hoe ik mijn schip moet besturen, ik stuur op mijn kompas." Het duurde nog een tijdje, en toen ik ontdekte dat hij nog steeds verder uit de lijn ging, vestigde ik zijn aandacht opnieuw op het feit, enzovoort, steeds weer, een tijdje, totdat hij zo'n acht of tien mijl uit de lijn was. Ik zei toen tegen hem: "Kapitein, we zullen u verantwoordelijk moeten houden voor het verlies van deze kabel!" de kabel, omdat hij de orders van de heer Buchanan niet had opgevolgd, zoals afgesproken. Nadat we hem dit papier hadden gegeven, keerde hij de koers van zijn schip en ging net zo ver van de lijn in de andere richting. Hij had er ook mee ingestemd zijn schip niet meer dan anderhalf uur te laten varen, omdat het onder de gegeven omstandigheden onmogelijk was om de kabel sneller dan anderhalf uur uit te betalen. Er werd echter ontdekt dat hij zijn schip steeds sneller vaarde, terwijl meneer Buchanan hallo zei: &lsquoSlower! langzamer!&rsquo totdat de kapitein uiteindelijk een knik in de kabel kreeg en genoodzaakt was te stoppen. Dit gebeurde meerdere keren.

&ldquo Er was zoveel vertraging dat we, toen het laat in de middag was, nog geen zestig mijl van de kabel hadden aangelegd van de tachtig mijl die we moesten afleggen om de Golf over te steken. Toen stak er een zeer zware storm op en woedde met zo'n geweld dat de stoomboot Victoria, die een kleine was, bijna werd overspoeld en om dat schip en de veertig mannen aan boord te redden, waren we genoodzaakt om de kabel.

"Vervolgens stuurden we een schip om dat deel van de kabel op te pakken en toen bleek dat we vierentwintig mijl kabel hadden betaald en slechts negen mijl van de kust waren gegaan! We hadden zoveel geld uitgegeven en zoveel tijd verloren, dat het erg vervelend voor ons was om onze onderneming te laten verslaan op de manier waarop ze was, door de domheid en koppigheid van één man. Deze man was een van de rebellen die de eerste kanonnen op Fort Sumter afvuurde. De arme man is nu dood.

&ldquo Omdat we deze kabel kwijt waren, bestelden we een nieuwe en hadden we hem binnen een jaar of twee klaar. Deze keer hadden we een goede man om het neer te zetten, en we hadden er geen moeite mee.

& ldquo Toen kwam de grote vraag: wat kunnen we doen aan een oceaankabel? Nadat we hier een paar abonnementen hadden gekregen, die niet veel voorstelden, stuurden we meneer Field de oceaan over om te kijken of hij het saldo van de abonnementen in Engeland kon krijgen en dat lukte, tot verbazing van bijna iedereen, want we hadden neergezet als gekken, ons geld uitgevend alsof het water was. De heer Field slaagde erin het gewenste bedrag te krijgen en een contract te sluiten voor een kabel. Het werd op twee schepen geplaatst die elkaar halverwege de oceaan zouden ontmoeten. Ze ontmoetten elkaar, voegden de twee uiteinden van de kabel samen en legden hem met succes neer. We brachten ons einde naar Newfoundland, waar we zo'n vierhonderd berichten ontvingen. Maar heel snel nadat het begon, merkten we dat het begon te falen, en het werd zwakker en zwakker, totdat het uiteindelijk niet meer begrepen kon worden.

& ldquo Toevallig waren de weinige berichten die we via de kabel ontvingen belangrijk voor de Engelse regering, want die had geregeld een groot aantal soldaten van Canada naar China te vervoeren, in de oorlog met de Chinezen, en net voordat de transporten zouden plaatsvinden zeil kwam er een telegram waarin stond dat de vrede was uitgeroepen. Dit inspireerde de mensen van Engeland met vertrouwen in ons uiteindelijke succes. Dit gebeurde net voordat het Crystal Palace afbrandde, en we hadden een bijeenkomst in het Crystal Palace om de grote triomf te vieren van het ontvangen en verzenden van berichten over de oceaan. Onze triomf was van korte duur, want het was pas een paar dagen nadat de kabel zo verzwakt was in het zenden dat hij niet meer begrepen kon worden.

&ldquoDe helft van de mensen geloofde nu niet dat we ooit berichten over de kabel hadden gehad. Het was allemaal een humbug, dachten ze. In de Kamer van Koophandel kwam de vraag naar voren over een telegraaflijn, en een man stond op en zei: &lsquoHet is allemaal een humbug! Er is nooit een bericht binnengekomen!' Daarop stond meneer Cunard op en zei dat 'de heer niet wist waar hij het over had en niet het recht had te zeggen wat hij had, en dat hij zelf berichten had gestuurd en de antwoorden had gekregen. .

& ldquo dhr. Cunard was een positieve getuige die hij ter plaatse was geweest en de man moet zich &lsquoslim &lsquo hebben gevoeld bij het resultaat van zijn poging om mannen belachelijk te maken wier inspanningen, indien niet succesvol, in ieder geval niet onwaardig waren om geprezen te worden.

&ldquoWe zijn erin geslaagd om nog een kabel te krijgen, maar toen we die ongeveer halverwege hadden, waren we die ook kwijt. Toen leek de vraag hopeloos. We dachten lange tijd dat al ons geld verloren was. De zaak rustte zo'n twee jaar voordat er iets meer werd gedaan. Mijn vriend, de heer Wilson G. Hunt, had het er vaak met mij over, want we hadden hem zo'n twee of drie jaar eerder in de Raad van Bestuur gebracht. Hij zei dat hij er niet veel belangstelling voor had, maar dat hij bezorgd was om zoveel geld uit te geven en hij merkte op dat hij het niet zeker wist, omdat we al zoveel geld hadden uitgegeven aan de telegraaflijn, maar dat we beter wat geld konden uitgeven meer. Dus stuurden we Mr. Field er weer op uit. We hebben al zoveel geld uitgegeven, het was "als tanden trekken uit Roberts en Taylor om meer geld van hen te krijgen, maar we kregen het bedrag dat nodig was om Mr. Field weg te sturen.

&ldquo Toen hij daar aankwam, zei meneer Field dat ze hem uitlachten omdat hij eraan dacht om nog een kabel op te halen. Ze zeiden dat ze dachten dat het ding dood genoeg was en diep genoeg in de oceaan begraven om iedereen tevreden te stellen. Maar meneer Field was niet tevreden. Ten slotte kreeg hij een oude Quaker-vriend te pakken, die een zeer rijk man was, en hij zette hem zo volledig onder stroom met het idee van het werk, dat hij er onmiddellijk drie- of vierhonderdduizend dollar in stopte om nog een kabel te leggen, en in veertien dagen nadat meneer Field de naam van die man had gekregen, had hij het hele bedrag aan abonnementen opgemaakt, zes miljoen dollar.

& ldquo De kabel is gemaakt en neergezet, en het werkte met succes. We gingen toen naar buiten om te kijken of we de andere niet konden ophalen. De rest van de verloren kabel was aan boord van het schip. De kabel werd gevonden, opgepakt en met de rest verbonden en dit wereldwonder was tot stand gebracht. Ik denk niet dat die prestatie wordt overtroffen door enige andere menselijke prestatie. De kabel werd midden in de oceaan uit het water gehaald, twee en een halve mijl diep. Het werd drie keer omhoog getrokken, voordat het werd gered. Ze brachten het net ver genoeg omhoog om het te zien, en het zou weer naar beneden gaan, en ze zouden het werk opnieuw moeten doen. Ze hadden al hun kolen opgebruikt en brachten tien of twaalf dagen door met het "haken" voor de kabel voordat deze uiteindelijk werd gevangen. Maar ze slaagden erin de twee uiteinden van de kabel met elkaar in verbinding te brengen, en toen hadden we twee complete kabels over de oceaan.

&ldquoBij het pakken van de eerste kabel werd de oorzaak van de storing ontdekt. Het is ontstaan ​​bij de vervaardiging van de kabel. Bij het voeren van de kabel in het daarvoor bestemde vat, waar het de bedoeling was om de hele tijd onder water te liggen, totdat ze aan boord van het schip werden gebracht, verzuimden de werklieden om het water altijd boven de kabel te houden en bij één gelegenheid, toen de zon scheen heel heet naar beneden in dit vat waar de kabel onbedekt lag, zijn stralen smolten de guttapercha, zodat de koperdraad binnenin tegen de buitenste bekleding zonk. Ik heb een stuk van de kabel die laat zien hoe het gebeurde. De eerste kabel die werd gelegd, zou een perfect succes zijn geweest, ware het niet dat er een fout is gemaakt bij het vervaardigen ervan. Het koperdraad zakte naar beneden tegen de buitenbekleding en er was slechts een dun laagje guttapercha om te voorkomen dat het in contact zou komen met het water. Bij het bouwen van de eerste kabels werd hun filosofie niet zo goed begrepen als nu en dus, toen de kabel begon te falen, verhoogden ze het vermogen van de batterij en er wordt aangenomen dat een vonk van de elektriciteit in contact kwam met water, en de elektriciteit viel in het water.

&ldquo Nadat de twee oceaankabels met succes waren gelegd, bleek het nodig te zijn om een ​​tweede kabel over de Golf van St. Lawrence te leggen. Onze vertragingen waren in het verleden zo moeilijk en ongelukkig geweest dat geen van de aandeelhouders, met uitzondering van de heer Field, de heer Taylor, de heer Roberts en ikzelf, enige interesse in de zaak zou hebben. We moesten het geld krijgen door obligaties aan te bieden, waartoe we de macht hadden door charter en deze werden aangeboden voor vijftig cent op de dollar. De heer Field, de heer Roberts, de heer Taylor en ikzelf waren genoodzaakt het grootste deel van de aandelen tegen dat tempo op te nemen om de nodige fondsen te krijgen. We moesten de zaken doen via de Bank of Newfoundland, en de bank vertrouwde het bedrijf niet, maar nam persoonlijk contact met mij op. Ik zei dat ze op het bedrijf moesten tekenen, maar ze bleven op mij tekenen en ik moest de wissels betalen of ze geprotesteerd terug laten gaan. Ik was vaak tien- of twintigduizend dollar van tevoren kwijt, op die manier om de boel draaiende te houden. Nadat de kabel een succes werd, steeg het aandeel tot negentig dollar per aandeel, waarmee we verkochten aan een Engels bedrijf. Dat bleek het middel te zijn om ons van verlies te redden. Het werk was eindelijk af en ik heb er nooit spijt van gehad, hoewel het een vreselijke tijd was om door te gaan.&rdquo

Voor meer informatie over Peter Cooper
zie deze pagina op de Ringwood Manor-website.

Laatst herzien: 22 juli 2010

Doorzoek alle pagina's op de site van Atlantic Cable:

Onderzoeksmateriaal nodig

De website van Atlantic Cable is niet-commercieel en heeft als missie om zoveel mogelijk informatie online beschikbaar te stellen.

U kunt helpen - als u kabelmateriaal heeft, oud of nieuw, neem dan contact met mij op. Kabelmonsters, instrumenten, documenten, brochures, souvenirboeken, foto's, familieverhalen, ze zijn allemaal waardevol voor onderzoekers en historici.

Als je kabelgerelateerde items hebt die je zou kunnen fotograferen, kopiëren, scannen, uitlenen of verkopen, stuur me dan een e-mail: [email'160protected]


Verleden, heden en toekomst.

Elk bedrijf dat echt succes wil hebben, moet continuïteit tonen, vooral als het succes ervan afhangt van het leveren van een consistente service van hoge kwaliteit aan zijn klanten. De familiebasis van Peter Cooper betekent dat we ons terdege bewust en beschermend zijn voor onze reputatie, het betekent ook dat we perfect geplaatst zijn om deze te behouden, door het stokje van generatie op generatie door te geven.

Momenteel heeft Darren Cooper – zoon van oprichter Peter Cooper – de leiding over de strategische ontwikkeling van de Groep, en hij is van plan deze verder te brengen met dezelfde vastberadenheid en aandacht voor de behoeften van de klanten als zijn vader.

We willen onze hartelijke dank betuigen aan de 25.000 of meer trouwe klanten die sinds de start van het bedrijf naar Peter Cooper zijn gekomen om hun Volkswagens te kopen en te onderhouden. En we beloven u - en al onze nieuwe klanten - te blijven bedienen met de vriendelijke, kwaliteitsvolle zorg die ons de reputatie heeft opgeleverd die Peter Cooper vandaag geniet.


Peter Cooper - Geschiedenis

Onze geschiedenis

Stuyvesant Town is vernoemd naar Peter Stuyvesant, de laatste directeur-generaal van de Nederlandse kolonie Nieuw-Nederland, wiens boerderij het terrein in de 17e eeuw bewoonde. Peter Cooper Village is vernoemd naar de 19e-eeuwse industrieel, uitvinder en filantroop Peter Cooper, die Cooper Union oprichtte. ST-PCV was oorspronkelijk gepland als een naoorlogse woningbouw in de vroege jaren 1940 in afwachting van de terugkerende veteranen uit de Tweede Wereldoorlog. Het complex is ontwikkeld door de Metropolitan Life Insurance Company. De bouw van ST-PCV vond plaats 1945-1947. Op de eerste dag van het eerste aanbod ontving het pand 7.000 aanvragen, het zou 100.000 aanvragen verzamelen op het moment van eerste bewoning. De eerste huurders van het complex, twee veteranen uit de Tweede Wereldoorlog en hun families, verhuisden op 1 augustus 1947 naar het eerste voltooide gebouw.

    De Huurdersvereniging is in het najaar van 1971 opgericht als de Stuyvesant Town Huurdersvereniging.

In 1974 liep een contract tussen MetLife en de stad na 25 jaar af. De overeenkomst hield de huren in Stuyvesant Town en Peter Cooper Village lager dan ze anders zouden zijn geweest door de belastingverlaging van MetLife en beperkte winsten. Een verlenging van 10 jaar op de belastingvermindering en huurstabilisatie van de complexen beperkte echter de onmiddellijke dreiging van stijgende huren.

  • In 1993 werd de naam van de Tenants Association officieel veranderd in de Stuyvesant Town-Peter Cooper Village Tenants Association.

In oktober 2006 verkocht MetLife Peter Cooper Village en Stuyvesant Town aan Tishman Speyer. De nieuwe eigenaar implementeerde grote investeringsprojecten op het terrein. Tishman Speyer deed in 2010 afstand van de zeggenschap over het onroerend goed aan CWCapital, een schuldenaar.

  • In 2012 hielp de STPCV TA huurders om $ 68,7 miljoen terug te krijgen van te veel in rekening gebrachte huur die teruggaat tot 2003.
  • In 2014 bereikte de ST-PCV TA een deal met de vastgoedbeheerder om bewoners van 15 van de 21 gebouwen in Peter Cooper Village en twee in Stuyvesant Town die het zwaarst werden getroffen door Superstorm Sandy een eenmalige reductie van 15 procent te geven ten opzichte van juli 2014. Huurrekening 2013

Met ingang van oktober 2015 werd het pand verkocht aan Blackstone Group LP en Ivanhoé Cambridge, de vastgoedtak van pensioenfondsgigant Caisse de dépôt et plaatsing du Québec voor ongeveer $ 5,3 miljard.


Toen Peter Cooper dit bedrijf in 1981 oprichtte, besloot hij dat de beste manier om het te bouwen was op dezelfde manier waarop Volkswagen hun auto's ontwerpt en bouwt - met kwaliteit en betrouwbaarheid die van top tot teen doorlopen. Door al meer dan dertig jaar aan dit beleid vast te houden, is Peter Cooper Group uitgegroeid tot de vooraanstaande onafhankelijke Volkswagen-dealer langs de zuidkust, van Southampton en Portsmouth tot Chichester, van New Forest tot Worthing in West Sussex.

Aandringen op het aannemen van de beste mensen, het geven van de beste training en het investeren in de beste middelen, zorgt ervoor dat we de klanten van Peter Cooper de best mogelijke service bieden, vanaf het moment dat ze met ons in contact komen, tot en met hun eigendom van een Volkswagen.

We begonnen als een familiebedrijf in Hedge End en werden al snel niet alleen een dealer, maar een mijlpaal. Locals noemen onze site 'de Peter Cooper-rotonde' en blijven dat doen, ook al zijn we verhuisd naar ons nieuwe pand op slechts een steenworp afstand.

En hoewel we sinds die begindagen zijn gegroeid (en nog steeds groeien), ziet Peter Cooper zichzelf nog steeds als zowel een familiebedrijf als een lokaal bedrijf. Als zodanig hebben we een goed begrip van de behoeften van onze talrijke particuliere en zakelijke klanten in de regio.


Peter Cooper - Geschiedenis

Geschiedenis van Coopersburg

Van de vroegste nederzetting tot 1881

Onder de vooraanstaande admiraals onder Karel II, koning van Groot-Brittannië, bevond zich Sir William Penn, die bij zijn dood een claim van £ 16000 op de kroon voor zijn diensten naliet. Met het oog op deze claim en met het oog op het veiligstellen van zijn Quaker-broeders een asiel waar ze hun eigenaardige religieuze leerstellingen in ongehinderde vrijheid en veiligheid zouden kunnen genieten, vroeg en verkreeg zijn zoon William van de genoemde koning de toekenning van een stuk land in Amerika . De omvang van het traktaat zou drie breedtegraden zijn en vijf lengtegraden in de lengte, de Delaware River zou de oostelijke grens zijn en het begin van de drieënveertigste noorderbreedte als noordelijke grens. Het heette Pennsylvania op bevel van de koning. Het charter daarvoor was gedateerd 4 maart 1681 en bevestigd door koninklijke proclamatie in april van hetzelfde jaar. Penn met ongeveer honderd kolonisten arriveerde in 1682, en kort na zijn aankomst verdeelde hij zijn provincie in drie provincies, namelijk: Philadelphia, Bucks en Chester.

Maar de koning van Groot-Brittannië was niet de eigenaar van dit land dat in zijn naam door zijn onderdanen in bezit was genomen, maar was eigendom van en werd bewoond door een ras dat heel anders was dan dat van de oude wereld, de Europeanen noemden hen Indianen, en William Penn vond dat het onrechtvaardig zou zijn om hen het land te ontnemen dat hun rechtmatige erfenis was, zonder compensatie werd vastgesteld dat niemand zou worden bezet door zijn onderdanen die niet eerder waren gekocht en betaald, dienovereenkomstig werden in 1682 aankopen van traktaten gedaan , 1686, 1737, 1749, 1758, 1768 en 1784.

Het gebied dat nu door de Borough of Coopersburg wordt bezet, werd opgenomen in de aankoop van 1737, maakte deel uit van Bucks County tot 11 maart 1752, toen het werd opgenomen, in het gebied dat werd opgericht in het graafschap Northampton, en op de 6e van Maart 1812 werd het opnieuw opgenomen in het gebied dat werd opgericht in het graafschap Lehigh.

De oorspronkelijke blanke kolonisten van de plaats waren meestal Mennonieten, die tussen 1725 en 1737 uit Holland emigreerden. Deze eenvoudige mensen lieten zich al snel voelen in de woeste wildernis die ze bewoonden, ze ontruimden het land, bouwden huizen, openden wegen, verbouwden gewassen, bouwde omstreeks 1738 een gebouw voor kerk- en schooldoeleinden, op de plaats die nu wordt ingenomen door het oude doopsgezinde kerkgebouw in Upper Saucon. Hun gebed werd ingewilligd. De gemeente werd het volgende jaar opgericht en omvatte het gebied dat nu de gemeenten Boven- en Beneden-Saucon vormt. Het heette Saucon, een naam die is afgeleid van Sankunk of Sakunk, vermoedelijk de naam van een dichtbevolkt Indiaas dorp aan de monding van wat nu bekend staat als de Saucon Creek.

De vroege kolonisten in de directe omgeving lijken niet zoveel te hebben geleden onder de handen van de Indianen als die van sommige andere plaatsen, dit was waarschijnlijk te wijten aan hun geografische ligging, hun afdeling ten opzichte van de Indianen, of aan het feit dat de Indianen, die hier woonde en die behoorde tot de Delaware-stam van de Lenni Lenape-divisie van de familie Algonquin, werden voorgezeten door een zeer vreedzaam opperhoofd wiens naam Tatamy was, maar wiens gezag in 1755 werd betwist en gedeeltelijk werd toegeëigend door Teedyuscung, een oorlogszuchtige en wraakzuchtige Indiaan, die zijn wrok tegen de blanken luchtte door de meedogenloze slachting van de weerloze kolonisten van de meer recente en daarom minder dichtbevolkte delen.

Onder de eerder genoemde mennonieten bevond zich George Bachman, de pionierskolonist van Coopersburg. Hij werd geboren in 1686, kwam hier in 1737 en verwierf patenten voor meer dan driehonderd acres land, waarvan een groot deel binnen de huidige grenzen van de Borough ligt. Hij bouwde en opende een hotel tussen 1745 en 1750. Dit hotel stond ongeveer halverwege tussen het huidige Eagle hotel en de daarbij behorende schuur. Hij stierf in 1753 en werd begraven in het naburige kerkgebouw. ​​Zijn grafsteen, die goed bewaard is gebleven, is nu nog te zien op de aangrenzende begraafplaats. Zijn directe afstammelingen lijken tot het einde van de achttiende eeuw het exclusieve bezit van het oorspronkelijke traktaat te hebben gehad. weide en een derde bouwde in 1790 het huis dat nu wordt bewoond door Ezikiah Gerhardt, het oudste huis dat nu in het stadje staat.

Omstreeks het jaar 1775 vestigde Daniel Cooper, geboren in Dillenburg bij Amsterdam in 1752, zich hier en kocht in 1800 een stuk land van de Bachmans en richtte het huis op dat nu wordt bewoond door Dr. J.A. Saros. Kort daarna kocht hij het hotel samen met een ander traktaat. Hij diende verschillende termijnen als vrederechter, stierf in 1822 en werd begraven in het oude kerkgebouw. Sommige van zijn nakomelingen wonen hier sinds zijn zoon Peter, die in 1791 werd geboren, hier woonde vanaf zijn geboorte tot aan zijn dood in 1873. In 1829 bouwde hij het huidige Eagle-hotel, het stenen huis dat nu in 1830 door Amos Haring wordt bewoond , en het huis dat nu werd bewoond door mevrouw Dr. Cooper kort daarna, hij werd herhaaldelijk verkozen tot vrederechter, had de reputatie een opmerkelijk betrouwbare raadsman te zijn voor een leek, was een nauwkeurige vervoerder en een deskundige landmeter en diende voor enige tijd als plaatsvervangend landmeter-generaal van Pennsylvania. Hij had drie zonen Milton, Charles en Thomas. Milton verliet de plaats in zijn jeugd, en nadat hij een leertijd had gehad in een winkel in Philadelphia, zich bezighield met de schoenenhandel, zijn huis met een uitgebreide handel in bijna elke staat van de Unie, keerde hij daarna terug naar de plaats in 1862, maar toch woont hier en is president van de bank: Charles studeerde rechten, was hoofdinspecteur van de scholen van Lehigh County en is nu kassier van de Allentown National Bank: Thomas studeerde in 1842 af als arts aan de universiteit van Penna in Philadelphia, oefende hier geneeskunde uit tot 1860 toen hij werd verkozen tot congres, maar stierf voor het verstrijken van zijn termijn. Tilghman, een zoon van Thomas, woonde hier tot voor kort en was een uitgebreide importeur, fokker en dealer van volbloed vee van elke beschrijving. (Peter Cooper stierf in 1837. Hij had een dochter Matilda.) (Matilda Cooper werd de vrouw van Dr. Frederick A. Martin)

Onder de kolonisten die hier in het begin van de negentiende eeuw kwamen, was Michael Sandis, een doopsgezinde prediker, die in 1808 een huis bouwde op de plaats van het huis dat nu wordt bewoond door Dr. MH Boye, David Rinker, die er een bouwde op de plaats van die nu bezet door Charles Schaffer, Jacob Bowman, die er een bouwde op de plaats van die nu wordt bezet door Charles Ott, Jacob Muschlitz, die er een bouwde op de plaats van die nu wordt bezet door Abel Strawn, Jacob Seider, die de huidige bouwde bezet door George Fabian, en Joseph Fry Sr., die een volmolen (sp?) bouwden op de plek waar nu de molen van Stopp staat. De eerste winkel werd in 1820 geopend door Solomon Keck, in een naast het hotel gebouwd huis.

Alvorens verder te gaan, is een beschrijving van de zeden en gebruiken die in die dagen heersten misschien niet ongepast. Het oude hotel stond bekend als de Seven Star, of in de volkstaal van de plaats, "Der Siebenstern", een halve maan omringd door zeven sterren die op het bord verschijnen: de bar-kamer was ingericht met kleine tafels langs de muren en op deze wijn wat toen goedkoop was, werd geserveerd door de pint en later een halve pint, whisky en andere sterke dranken kwamen in gebruik en deze werden geserveerd door de kieuw. Het hotel en de winkel waren alle dagen van de week open en vooral de handel in de winkel was op zondag zwaarder dan op andere dagen.

De enige gelegenheden waarbij de mensen in groten getale samenkwamen, waren die van religieuze erediensten, vendues, schietwedstrijden, paardenrennen en ravotten. The vendues were made to serve many purposes, for besides the sale of the goods and chattel of someone they were likewise the picnics of those days old and young of both sexes from far and near would congregate and playing ball, lifting and throwing weights, jumping, wrestling, pitching quoits and other sports were indulged in during the day and not infrequently the festivities were concluded by a dance in the evening. These vendues also served the purposes of courts of justice to a certain extent. There was not much litigation in those days, when two neighbors fell out with each other, or when one felt aggrieved by the actions of the other, the issue was tried at the next vendue, the tribunal to which it was referred was that of brute force and might seems to have passed for right in many cases.

Shooting matches, horse races, and quilting parties “am Siebenstern”, were of frequent occurrence. The frolics were gotten up and conducted in the following manner: when a young lady of the neighborhood had finished the patching of a quilt, she would inform the landlord who would name some Saturday afternoon for the quilting to take place all the lasses of the neighborhood would be invited and the lads would come of their own accord in the evening. The landlord would furnish the quilters with supper in consideration of the attraction furnished by their presence. After supper, the ladies would arrange themselves on benches set up along the walls of the dance room the musicians would be seated on a table, a number of young men would arrange for a dance by agreeing some to pay for the music and others for the refreshments, each would invite a lady for a partner. After their time had expired, those who had agreed to furnish the refreshments would go to the bar room and order wine-sling, which consisted of a little wine, a little sugar and much water. It was served in large schooners which were handed first to the ladies who had joined in the dance and afterwards to all the others, each taking a quaff out of one and the same schooner.

But to return to our subject, we find that during the early part of the nineteenth century the place had come to be considerable importance it was the junction of the two stage lines from Allentown and Bethlehem to Philadelphia it was also the first stopping place of the farmers from the upper sections of Lehigh county on their way to Philadelphia with their produce, thirty or forty teams in the yard during a single night was no unusual occurrence.

In the year 1818, the place rose to the dignity of a country village a Post Office was established on the first of April of the same year and David Roth was appointed Postmaster. The village and Post Office were named Fryburg, after Joseph Fry Jr., who was then proprietor of the hotel and also of a distillery which stood near the site now occupied by Joel Strawn’s barn, and who also built the first store house alongside of the hotel in 1820. Subsequently he successively elected to the state legislature to the constitutional convention of 1837-8 and to congress. He was considered quite a statesman and during his congressional term was visited here by James Buchanan, afterwards president of the United States.

On June 25, 1832, the name of the village and Post Office was changed to Coopersburg, after Peter Cooper, heretofore referred to. The North Pennsylvania rail-road was completed, opened for traffic and a station established here in 1856, the first passenger train passing through the place on the 26 th of December of that year. The Allentown and Coopersburg turnpike-road which passes through the place was chartered in 1874 and completed in and opened for travel in 1875.

The people while manifesting a progressive spirit and a commendable desire for improvement are yet very tenacious of some of their old customs for notwithstanding the fact that the schools for the last twenty years have been exclusively English, that few can read German and fewer still write it that nearly all keep their accounts in English and are able to speak the language of the country, yet nearly all conversation between them is conducted in the Pennsylvania German, the services in all the churches of the neighborhood are mostly in German and the ancient custom of a studious separation of the sexes during services is still adhered to.

The place is noted for the taste displayed by its citizens in the erection of houses nearly all of them being of neat design and substantial build in other respects it grew the growth of an ordinary country village until it contains according to the census of 1880 a population of 392 inhabitants, divided into 93 families and domiciled in 83 dwelling houses. It contains besides these two hotels, three stores, a bank, two carriage works, two physicians’ offices, an Old Fellows Hall, a stock farm, a mill, a flour and feed store, a coal and lumber yard, a butter and cheese factory, a furniture store, a stove and tinware store, a toy factory, two millinery establishments, two tailor shops, two saddleries, a watchmaker-shop, a cigar factory, a wheelwright shop, two sewing machine offices, a blacksmith shop, a shoemaker shop, and two butcher shops. It maintains a place of religious worship in a public room in the Odd Fellows Hall, two schools, a Mason’s Lodge, an Odd Fellows Lodge, and Encampment of Patriarchs and a Brass Band.

In 1878 some of the more enterprising citizens petitioned for a charter of incorporation as a Borough the petition was signed by the following resident freeholders viz: John S. Stephens, George Blank, George W. Heaney, Dr. H. T. Trumbauer, Samuel Y. Kern, Jacob Anstett, Frank K. Haring, Israel R. Parker, Milton Cooper, Peter Brunner, Sylvester Clewell, Henry Barndt, William H. Baim, John Fluck, David Barron, Thomas E. Cooper, C. Elemina Cooper, Amanda M. Cooper, Jacob Shaffer, Dr. J. A. Saros, Tilghman S. Cooper, William H. Brader, Dr. M. H. Boye, Peter Eckert, William Jordan, Thomas Weaver, Samuel Furry, Genaah Jordan, Samuel K. Eichelberger, William T. Trumbauer, James T. Blank, Amos Haring and Daniel Schaffer. The movement met with considerable opposition, but the petitioners finally triumphed and the charter was granted, December 2, 1879. The first election for borough officers was held February 17, 1880 and resulted in the election of the following officers viz: Burgess, John S. Stephens Town council, Milton Cooper, Frank K. Haring, Dr. J. A. Saros, Samuel Y. Kern, Daniel Shaffer and Joel Ritter Justices of the Peace, George Blank and Tilghman S. Cooper School Directors, Dr. H. T. Trumbauer, Henry K. Landis, Charles Ott, Gennah Jordan, Jacob Schaffer, and Abraham Geisinger Constable, Thomas Stephens Judge of Elections, WM. H. Baim Inspectors, Allen H. Ott and Jeremiah Landis Assessor, Aaron H. Hackman Auditor, Charles Haring.

The ancient village was thus fully organized as a borough, may it flourish and prosper and continue to be the happy home of its present citizens and of many more, who may be attracted by its beautiful location, its fine appearance and its pleasant surroundings.

The Foregoing History was compiled by the Hon. F. B. Heller, by virtue and in pursuance of the following preamble and resolution adopted by the Town Council of the borough of Coopersburg at a regular stated meeting held the 7 th day of June A. D. 1880.

Whereas, It is desirable that a History of the Village and Borough of Coopersburg be preserved therefore

Resolved, That a History of the town from its earliest known settlement to the time of and including its incorporation be prepared and filed amongst the records of the borough and that the Hon. Frank B. Heller be appointed Historian for said purpose.

Attest. Frank K. Haring – Sec., Milton Cooper – President,

Approved. John S. Stephens – Burgess.

Today’s Main Street in Coopersburg was part of an Indian trail more than two hundred years ago. Horses and wagons followed this trail. Stumps of felled trees and the mud in rainy seasons made travel slow and arduous. Travel from the Moravian settlement in Bethlehem to the port of Philadelphia and return took at least five days. German immigrants and supplies for the colonists from Europe came to this port. Exchange goods from Moravian craftsmen were exported from there.

By 1740 a log “hotel” and stable appeared, just a days trek out of Bethlehem. A general store and crude homes appeared slowly. In 1790, the first permanent home was built. The settlement grew quickly and in 1840 the settlement was named Coopersburg. By 1879, permanent lines were drawn consisting of a “square mile”. It now had the status of a Borough with an elected governing body, the Borough Council.

Following in close order was a reservoir east of the Borough with bountiful amounts of clean spring water, and the fire company in 1904. Then, a lodge hall, which served as the church, the Borough Council headquarters, post office and five lodges to become the social hub of early Coopersburg. This 1850’s building stands today at 107 S. Main Street, housing small retail stores and apartments. Permanent hotels to serve stagecoach traffic on the Allentown-Bethlehem turnpike sprang up. Martin Kern’s home, 377 Main Street, the Barren House (present social quarters for the Fire Company), and the Van Ness Hotel at Station Ave. and Main St., all served ladies and gentlemen travelers with “genteelness”.

Coopersburg Fire Company #1 grew from a hand drawn fire engine and seven volunteer fire fighters to a modern four bay home for fire engines and pumpers at 13 S. Main Street with its social quarters in the landmark house at the corner of East State and Main Street. The Coopersburg Ambulance Corps operates from a well-equipped building next to the Borough Hall on E. State Street.

The days of butcher, iceman, coffee route men, milkmen, green produce men coming door to door were replaced by family operated stores. Along with several fine restaurants within our “square mile”, we now have many fast food operations.


Making Jell-O a National Staple

The company doubled down on marketing. They sent out nattily dressed salesmen to demonstrate Jell-O. The also distributed 15 million copies of a Jell-O recipe book containing celebrity favorites and illustrations by beloved American artists, including Maxfield Parrish and Norman Rockwell. The dessert’s popularity rose. Woodward’s Genesee Pure Food Company was renamed Jell-O Company in 1923. Two years later it later merged with Postum Cereal, and eventually, that company became the behemoth known as the General Foods Corporation, which is now called Kraft/General Foods.

The gelatinous aspect of the food made it a popular choice among mothers when their children were suffering from diarrhea. In fact, doctors still recommend serving Jell-O water—that is, unhardened Jello-O—to children suffering from loose stools.


SHARE:

Daniel Garodnick was the former New York City Council member who helped organize tenants in Stuyvesant Town and Peter Cooper Village, the 80-acre complex of 110 apartment buildings in Manhattan, when the post-World War II development’s original owner MetLife put the entire property up for sale in 2006. Garodnick, 48, wasn’t just the local council member at the time he also had been a resident for almost his entire life. That explains his personal involvement in helping a grassroots effort face off against developers and big corporate investors to protect the rights of middle-income residents in “StuyTown” and “Peter Cooper,” as both are fondly known.

Garodnick now writes about the experience in his new book “Saving Stuyvesant Town: How One Community Defeated the Worst Real Estate Deal in History,” which releases April 15. The book includes how StuyTown and Peter Cooper, between First Avenue and the East River, and running from 14th Street to 23rd Street, were first built in 1947 for returning war veterans. Garodnick writes how residents from the beginning organized, seeing an end to a white tenant only policy and later resisting the impacts of an immediate rent increase that would have resulted from the expiration of a 25-year tax abatement.

Garodnick in an interview with City & State discussed how his book details the events that unfolded once MetLife sold the development to Tishman Speyer. Residents in their fight for rent protections saw the real estate investment company default on its loans in 2010, leaving real estate services firm CWCapital to take over as owner from 2010 to 2015. The property is now under the control of investment manager Blackstone and Ivanhoé Cambridge, a Canadian real estate company. Garodnick also talks about his upbringing in the apartment complex, how longtime residents compare to the younger, more transient residents of recent years, and a warning against losing a development that’s home to more than 30,000 residents. This interview has been edited for length and clarity.

Tell me about your background and interest in writing about Stuyvesant Town and Peter Cooper Village.

I’m a lifelong New Yorker and grew up the first four years of my life in Stuyvesant Town. Then my parents made the big move across the street to Peter Cooper Village, where we had a little more space and the benefit of air conditioning. For 48 years, I was a resident of StuyTown and Peter Cooper Village. To be honest, I don’t think I ever, ever really thought about leaving. It was home. But almost three months ago, my wife and I moved to be closer to our kids’ school.

At the time it was built, StuyTown and Peter Cooper were intended to be affordable housing for veterans returning from World War II. I think most people recognize it as a place that is different. It was representative of the middle class in New York, and something worth protecting. My book covers the history of Stuyvesant Town tenant activism, from housing policies in the early 1950s, to delivering rent protections in the 1970s and then defeating the worst real estate deal in history in the 2000s. Both StuyTown and Peter Cooper are among the last bastions of middle-class housing in New York City. I thought it was important to tell the story of this committed group of residents who came together against big real estate to preserve a middle-class community.

Who should pay attention most to the StuyTown and Peter Cooper story?

Any community that is seeing its rent protections expiring or being challenged for one reason or another. And that happens frequently. In the years just before the collapse of the housing market in 2008, there was a prevalence of investors who were looking to get rich by pushing rent-stabilized tenants out of their apartments as quickly as possible. State law has changed to make that much more difficult today, but there are frequently tax abatements and other programs that are on the verge of expiring too. This book is a template for how to organize when your community is on the brink.

How does today’s StuyTown and Peter Cooper Village differ from the past?

It’s much younger. It’s more transient. Historically, it had been a place where everybody became a resident for as long as they possibly could. Today, it could be a short-term rental with roommates right out of college or graduate school. But it’s still a mix between shorter-term residents and those who are longer-term. The latter are people who came in and got a rent-stabilized apartment and continue to occupy it. Today’s new tenants go in there and don’t have the same protections.

The new people moving in are paying market rates, correct?

Well, it depends on how they get in. They may be if they walk in off the street into the leasing office. And in many cases, rent is being shared by several roommates because it gets expensive.

Please talk about the current landlords and their commitment.

How long are the current landlords going to stick around being landlords, that’s the question. They expressed a desire to be long-term owners of the property, much like MetLife. They also used an investment fund to buy Stuyvesant Town and Peter Cooper Village that was built on longer term, more patient returns.

How did StuyTown and Peter Cooper Village survive the test of time so well, and what have the new owners done to make it more competitive in today’s market?

MetLife had an interest in keeping the community well-maintained and protected. And it had the resources to invest into fixing things when they broke down. In contrast, that is not the case in many communities and many buildings around the city. One of the observations I make in the book is that in predatory investing, you frequently have people coming in buying buildings, then letting them fall apart, taking out every dollar they possibly can and moving on. They made a different move with StuyTown and Peter Cooper. They actually made it even more beautiful and provided even more amenities to attract newer, more affluent residents.

Your book is trying to point out the dangers of possibly losing what became a much-needed community development in Manhattan. How does this serve as a warning to other apartment complexes?

Well, StuyTown and Peter Cooper were on a path to becoming totally unrecognizable as a middle-class community. They hung luxury rental banners from the sides of the buildings and started making changes that were designed to appeal to newer, more affluent residents, like getting rid of a supermarket and replacing it with a gym. That was the path we were on for a while. Without the tenants association, the support of elected officials and housing advocates, that would have been the future. It would have become a fully market rate luxury product unaffordable to nearly everyone. But instead, we were able to significantly stop the bleeding and to deliver an extraordinary outcome at a moment when we had very little leverage.

When I was growing up, I counted firefighters, nurses, construction workers, teachers and small-business owners as my neighbors. To a large degree, that same middle-class demographic exists today. But many people are quietly struggling to hold it all together. So this is a cautionary tale, and it’s also a reminder that affordable housing at all levels of the income spectrum should be at the forefront for policymakers.


After 155 Years, It’s the End of an Era at Cooper Union

The school, located in Manhattan’s East Village neighborhood, currently enrolls approximately 1,000 undergraduate and graduate students across three specialized schools for art, architecture and engineering. Cooper Union consistently has been ranked as one of the best schools in the country. And, thanks in part to its free tuition scheme also one of the most selective, with average acceptance rates of just 5-10 percent. Students and faculty fear that the school’s decision to do away with free tuition will weaken the applicant pool. School officials, however, point out that they will continue to offer full need-based scholarships to those who qualify 𠅊n estimated 25 percent of all students—while the remainder of the student body will be charged on a sliding scale, topping out at around $19,000–less than half of the of the school’s estimated yearly tuition of $38,500 and far less than many other private colleges.

Formally known as The Cooper Union for the Advancement of Science and Art, the school was founded in 1859 by New York City native Peter Cooper, a self-educated industrialist who rose from meager beginnings to become one of the richest men in the United States. Cooper, who designed and built the Tom Thumb, America’s first steam locomotive, amassed a huge fortune in iron milling, real estate and the insurance business and been awarded a patent for powdered gelatin that later was used to develop the popular desert “Jell-O.” Cooper had long been a supporter of expanding education opportunities for the city’s masses, and in 1853 broke ground for a school, based on a similar polytechnic school in Paris, which would provide free technical education to all who desired it, an advantage he himself had been unable to obtain in his youth.

Six years𠅊nd $600,000 of Cooper’s own money—later, the school opened its doors. Cooper’s first students, however, were not your typical fresh-faced undergraduates, but adults—primarily male at first—who took evening classes in science and architecture. Cooper soon established daytime classes for women, who could take a variety of courses in typewriting, shorthand and photography and were later admitted to the more rigorous science programs. An ardent abolitionist, Cooper decreed that the school admit all qualified students, regardless of race, at a time when the nation was less than two years away from the outbreak of the Civil War. A full-time engineering program was added in 1902, thanks in part to a donation from steel-magnate Andrew Carnegie. Cooper also built a large, fully stocked library, which stayed open until 10 p.m. and was accessible to both students and local residents to further their own education free of charge. However, in its early years, Cooper Union wasn’t exactly tuition-free– those early students who could afford to pay the school’s tuition did, though no student who demonstrated financial need was ever turned away. To cover operating costs and endow the school for the long-term, Cooper donated much of his fortune to keep it running—the bulk of which was in real estate holdings around the city. In fact, to this day, Cooper Union owns the land beneath New York’s Chrysler Building, a valuable parcel that has fed its coffers for decades.

Over the last 150 years, a number of notable alumni have passed through Cooper Union’s doors, including inventor Thomas Edison abstract painter Lee Krasner sculptor Augustus Saint-Gaudens architect Daniel Libeskind and Bob Kane, a comic book artist and the creator of Batman. Cooper Union even played an unlikely role in the election of a president: In February 1860, Abraham Lincoln, then a relatively unknown Illinois politician vying for the Republican nomination, gave an address in the school’s Great Hall challenging the expansion of slavery to the western territories. Lincoln’s Cooper Union Speech, delivered in the country’s media capital, catapulted him to national prominence and helped him secure both his party’s nomination and the presidency later that year. Hundreds of distinguished speakers from the worlds of politics, art, finance and literature have followed in Lincoln’s steps ever since, including six other sitting or future presidents, Native American activists, women’s suffrage leaders and the founders of the NAACP, which held its first public meeting in the Great Hall in 1909.


Bekijk de video: In my giantess girlfriend shoe 3


Opmerkingen:

  1. Brlety

    Ik geloof dat je het mis had. Ik ben er zeker van. Ik ben in staat om het te bewijzen. Schrijf me in PM, het praat met je.

  2. Dibar

    Het is niet meer dan reserveren

  3. Elijah

    Nou ... en zo'n oordeel is toegestaan. Hoewel ik denk dat andere opties mogelijk zijn, dus wees niet van streek.

  4. Byrd

    It doesn't suit me at all.



Schrijf een bericht