Neanderthalers waren slimmer dan eerder werd gedacht

Hoewel de geschiedenis zoals we die kennen in veel gevallen iets onveranderlijks is, vooral vanwege een gebrek aan informatie of onweerlegbaar bewijs dat datgene wat tot nu toe werd aangenomen, tenietdoet, zijn er momenten dat het kan worden herschreven dankzij de onderzoeken die worden uitgevoerd. vrijwel het hele jaar door en op verschillende gebieden gehouden.

Zoiets is er onlangs gebeurd en dat kan het perspectief dat we hebben op een deel van onze geschiedenis radicaal veranderen, precies van Neanderthalers. Dit wordt aangetoond na een onderzoek uitgevoerd door de Universiteit van Montreal in Canada, waar het concept dat we hadden over onze voorouders is veranderd als gevolg van een archeologische vindplaats in Frankrijk.

Dit is mogelijk geweest na vondst van een multifunctioneel botwerktuig dat teruggaat tot het Neanderthaler-tijdperk, iets dat voor onderzoekers aantoont dat die mensachtigen in staat waren de verschillende mechanische eigenschappen van bot te begrijpen en perfect wisten hoe ze het voor verschillende doeleinden moesten gebruiken, waaronder het maken van nieuwe gereedschappen, iets dat tot nu toe alleen aan Homo werd toegeschreven Sapiens.

Neanderthalers leefden in de leeftijd van Midden-paleolithicum, ongeveer tussen 250.000 en 28.000 jaar geleden en hoewel er uitgebreide kennis over was, is deze ontdekking iets dat de lokale bevolking en vreemden heeft verrast.

Deskundigen spraken lange tijd over beperkingen van Neanderthalers, die terughoudend waren om zich verder in hun studie te verdiepen, ze bijna als authentieke wilden te noemen, hoewel niet alle wetenschappers en onderzoekers dat idee over hen hadden. Overuren ze bleken enige controle te hebben over het omgaan met verschillende materialen, waaruit blijkt dat sommige "geleerden'Ze gaven de Neanderthalers de schuld.

Deze tool gevonden in Frankrijk heeft een hoog niveau van instandhouding, Het is genomen uit het linkerdijbeen van een volwassen rendier en is gedateerd tussen ongeveer 55.000 en 60.000 jaar. Het heeft verschillende markeringen, waarvan sommige typisch zijn voor vele gelegenheden, maar andere weerspiegelen bepaalde percussie, wat suggereert dat dit stuk is gesneden om de randen te scherpen.

Volgens verschillende experts uit de onderzoeksgroep: “Deze ontdekking stelt ons in staat te erkennen dat niet alleen Homo Sapiens het cognitieve vermogen had om dit soort hulpmiddelen uit te werken, maar dat de Neanderthalers het ook hadden, zoals wordt aangetoond in deze bevinding, die zeker meer details zal onthullen over hoe deze mensachtigen waren.”.

Na het studeren van geschiedenis aan de universiteit en na vele eerdere tests, werd Red Historia geboren, een project dat naar voren kwam als een verspreidingsmiddel waar je het belangrijkste nieuws over archeologie, geschiedenis en geesteswetenschappen kunt vinden, maar ook interessante artikelen, curiosa en nog veel meer. Kortom, een ontmoetingspunt voor iedereen waar ze informatie kunnen delen en kunnen blijven leren.

Video: Did The Soviet Union Discover Aliens In The Deepest Lake In The World? UFOs: The Lost Evidence