Geschiedenis van Rochester, New York

Geschiedenis van Rochester, New York


We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Rochester is de belangrijkste haven van de staat New York aan Lake Ontario. Het ligt ongeveer 70 mijl ten noordoosten van Buffalo. De Franse jezuïetenmissionarissen Chaumonot en Fremin bezochten in de 17e eeuw de Seneca-indianen op de toekomstige locatie van Rochester. De eerste permanente blanke nederzetting begon in 1789, toen Ebenezer Allan een zagerij en korenmolen bouwde bij de watervallen. De groei was aanvankelijk traag, omdat de gemeenschap enigszins van de hoofdroute tussen Albany en Buffalo lag, maar met de opening van het Eriekanaal begon een hausse. De bevolking groeide snel van 1.502 in 1820 tot 12.252 in 1834, toen de stad werd gecharterd als Rochester. Verschillende politieke bewegingen komen voor in de geschiedenis van Rochester. Thurlow Weed gepubliceerd De anti-maçonnieke onderzoeker in Rochester, dat van 1828 tot 1830 een bastion was van de Anti-Masonic Party. Later werd het abolitionisme actief ondersteund in Rochester, een belangrijk station langs de Underground Railroad. Als de thuisbasis van Susan B. Anthony na 1846, was Rochester ook getuige van de groei van de beweging voor vrouwenkiesrecht. Mede dankzij Anthony's inspanningen begon de Universiteit van Rochester, opgericht door de baptisten in 1850, vrouwen toe te laten in 1900. het eerste ziekenhuis was St. Mary's Hospital, opgericht in 1857. Eastman Kodak is al meer dan een eeuw de bekendste bedrijfsburger van Rochester. Het George Eastman House is 's werelds oudste museum voor fotografie en film. Een andere bedrijfsburger, opgericht in 1906 als de Haloid Company, en in 1961 omgedoopt tot Xerox Corporation. Het parksysteem van Rochester is ontworpen door Frederick Law Olmsted, architect van Central Park in New York City. Rochester is nog steeds bereikbaar met binnenvaartverkeer op de staat New York kanaalsysteem, maar de oorspronkelijke route door de stad van het Eriekanaal is "gerecycleerd". Onder de grond volgt een metro zijn pad, terwijl Broad Street voertuigen erboven vervoert.


Geschiedenis van de stad Rochester

Aan boord van zijn 85-voet houten zeilschip de Halveer Maen (Halve Maan), ging Henrik Hudson op 11 september 1609 de rivier in die nu zijn naam draagt. Hij was gesponsord door Engelse kooplieden om een ​​noordoostelijke doorgang naar India te vinden voor de Verenigde Oost-Indische Compagnie.

Omdat hij op zoek was naar India, noemde hij de inheemse bevolking die hij zag 'Indianen'. De ontmoeting zou de manier van leven van alle betrokkenen veranderen. Al snel werden Nederlandse burgers aangemoedigd om zich in de Hudson Valley te vestigen.

Wat we nu de Rondout-vallei noemen, werd bezet door de Delaware of Lenni-Lenape toen de Europeanen arriveerden. De indianen leefden in de buurt van beekjes waar het land vruchtbaar was, waar ze konden vissen en gewassen konden planten. Ze maakten elk jaar na de oogst de bossen in de buurt schoon met grote branden. Hun gereedschap was gemaakt van steen en been. Schoffels waren de schouderbladen van grote dieren. Ze kweekten maïs, bonen en pompoen.

De indianen hakten vuursteen en andere stenen weg om dodelijke projectielen, pijlpunten en speerpunten te maken, die vandaag de dag nog steeds worden gevonden langs de oevers van de Rondout en andere stromen, evenals in velden in de buurt. Er worden ook stenen bijlkoppen en stenen voor het malen van granen gevonden.

Er waren veel schermutselingen en aanvallen tussen de vroege Nederlandse kolonisten en de indianen in ons gebied. Twee oorlogen, genaamd De Esopus-oorlogen, vond plaats in 1659 en 1663 en is goed gedocumenteerd. Kapitein Martin Kreiger van de West-Indische Compagnie, was commandant van de expeditie tegen de Esopus Stam. Zijn Dagboek van de Esopus-oorlog in 1663 beschrijft de veldslagen van dat jaar in detail. Sommige van die veldslagen vonden plaats in of nabij wat nu Kerhonkson is.

Een markering langs de weg met historische feiten in de buurt van de kruising van US 209 en Ulster County Road 3 (Samsonville Road) geeft de locatie aan, op Deyo Hill, van een koloniaal fort dat de kolonisten beschermde tegen aanvallen van inheemse Amerikanen.

De indianen zouden ook een fort in de buurt van dat gebied hebben gehad. Veel inheemse dorpen werden omringd door palissaden ter verdediging en werden vaak forten genoemd. Kapitein Kreiger vernietigde zo'n groot dorp, naar verluidt in het Pataukunk-gebied, tijdens zijn expeditie in 1663. De expeditie was desastreus voor de inheemse bevolking.

In 1703, veertig jaar na de expeditie van kapitein Kreiger, verleende de Kroon van Engeland, toen koningin Anne, het Rochester-octrooi, ter ere van de graaf van Rochester, aan het gebied dat de Nederlanders Mombaccus noemden. Later, in 1788, werd Rochester opgenomen als een stad... de stad Rochester.

Het patent was een enorm stuk land, duizenden en duizenden acres. De koningin gaf opdracht aan de beheerders van de stad, die destijds kapitein Joachim Schoonmaker, Moses DePuy en kolonel Henry Beekman waren, de hectaren grond te verkavelen op verzoek van de kolonisten, van wie velen eerder afspraken hadden gemaakt met Indianen om de Oppervlakte.


Een legendarisch verleden

Maar meer dan 200 jaar geleden was het gebied grotendeels onrustig. Ridge Road, slechts 30 cm breed, was een Indiaas pad door dichte bossen. Het resterende deel van de oorspronkelijke Merchants Road, met zijn negen bochten en bochten in een mijl, weerspiegelt het begin als de bereisde Indiase verbinding tussen Canandaigua en de rivier de Genesee. Vroege kolonisten waren de Algonquin, die later werden overgenomen door de Seneca. De Seneca, die zich aansloot bij de Liga van de Iroquois, stonden bekend als de "Keepers of the Western Door" en controleerden de handel in alle richtingen. De Indian Landing in Ellison Park in Monroe County markeert waar hun belangrijkste oost-west en noord-zuid routes elkaar kruisten. Seneca streed tegen zowel de Fransen als de Britten om het gebied in bezit te houden, maar toen revolutionaire kolonisten naar huis terugkeerden met verhalen over de goede grond die hier beschikbaar was, begon de nederzetting serieus.

Oliver Phelps en Nathaniel Gorham, grondspeculanten, kochten het gebied van Massachusetts, dat de grond ten westen van Genève bezat. Phelps onderhandelde vervolgens over een verdrag met de Seneca, maar ze weigerden het land ten westen van de rivier de Genesee te verkopen. Phelps overtuigde hen om afstand te doen van een gebied van 12 mijl breed en 28 mijl lang voor de bouw van molens aan de westkant. Dit gebied werd bekend als de &ldquomill seat traktaat&rdquo en was de locatie van de eerste molen die eigendom was van Ebenezer Allan in 1789 (tegenwoordig ligt deze site net ten westen van de Court Street Bridge). Een ander gebied verder naar het westen, gecreëerd door een correctie op het onderzoek van 1790, stond bekend als de Triangle Tract en omvat tegenwoordig de steden Clarkson, Hamlin en Zweden.

Naarmate de nederzettingen groeiden, nam ook de behoefte aan politieke organisatie toe. Het gebied bleef verdeeld door de rivier de Genesee, en alle nederzettingen in het oosten werden in 1796 onderdeel van de stad Northfield. Die ten westen van de rivier werden in 1797 georganiseerd in Northampton. Beide steden splitsten zich toen de bevolking snel groeide. Northfield werd eerst Boyle, waaruit Penfield in 1810 afsplitste, daarna Perinton in 1812, zowel Brighton als Pittsford in 1814, en vervolgens Henrietta in 1818. Later werd Irondequoit opgericht in 1839 en Webster in 1840. Mendon, opgericht in 1812, had oorspronkelijk maakte deel uit van Bloomfield en Rush maakte tot 1818 deel uit van Avon. Deze steden maakten allemaal deel uit van Ontario County, waardoor alle transacties moesten worden geregistreerd in de provinciehoofdstad, Canandaigua.

Soortgelijke verdeeldheid vond ook plaats aan de westkant van de rivier toen Northampton in 1808 Parma en Riga tot stand bracht, Gates in 1812, Zweden in 1813, Ogden in 1817, Clarkson in 1819 en Griekenland en Chili in 1822. Union was niet gevormd tot 1853, en toen werd het Hamlin in 1861. Wheatland, eerst bekend als Inverness, werd in 1821 gecreëerd uit land dat deel uitmaakte van Southampton. Deze steden maakten allemaal deel uit van Genesee County en kolonisten moesten naar de provinciehoofdstad, Batavia, reizen om juridische transacties vast te leggen. In toenemende mate wilden kolonisten aan beide zijden van de rivier een provinciehoofdstad dichter bij hun huizen en bedrijven en begonnen ze te streven naar een nieuwe provincie.

Nathaniel Rochester had de eerste petitie voor een provincie ingediend, samen met het verzoek om de watervallen-nederzetting in 1817 op te nemen. Het dorp Rochester ontving zijn charter, maar de wetgever wees het idee van een nieuwe provincie af. De druk van leiders in zowel de provincies Ontario als Genesee die graag wilden blijven profiteren van de snelle groei van het gebied, leidde ertoe dat indieners nog vier reizen naar de hoofdstad maakten voordat de oprichting van Monroe County werd goedgekeurd. Rochester diende een verzoekschrift in bij Albany met de hulp van Elisha B. Strong en deze keer ging zijn beroep rechtstreeks naar de Senaat. De Senaat keurde de maatregel unaniem goed en op 23 februari 1821 keurde de Vergadering de instelling van een nieuw graafschap goed met 73-27 stemmen. De provincie, die 675 vierkante mijl (430.000 acres) besloeg, had zijn eerste officiële onroerendgoedtransactie op 19 maart 1821, hoewel deze pas op 6 april 1821 werd geregistreerd.

De oorspronkelijke 14 steden in Monroe County&mdashBrighton, Gates, Clarkson, Henrietta, Mendon, Ogden, Parma, Penfield, Perinton, Pittsford, Riga, Rush, Zweden en Wheatland&mdasheach verkozen tot toezichthouders die aanwezig waren bij de eerste vergadering van de raad van toezichthouders op 8 mei, 1821.

De 43-koppige raad van toezichthouders was het bestuursorgaan van de provincie voor de volgende honderdvijfenveertig jaar, totdat de uitspraak van het Hooggerechtshof met één man-één stem leidde tot de oprichting van een 29-koppige County Legislature. Vergaderingen werden gehouden in tavernes of geleende ruimte in het stadhuis totdat een districtsrechtbank was voltooid. Land voor het eerste gerechtsgebouw werd geschonken door de grondleggers Rochester, Fitzhugh en Carroll, die wilden dat de belangrijke zakelijke en legale locatie in de buurt van hun landerijen aan de westkant van de rivier zou zijn. Het County Office Building, op 39 West Main Street, bevindt zich op dezelfde plek waar de hoeksteen voor het eerste gerechtsgebouw werd gelegd op 4 september 1821. Hier werd een tweede gerechtsgebouw gebouwd, maar werd afgebroken toen het te klein werd om het graafschap te huisvesten rechtbanken en kantoren. Begonnen in 1894, vierde het derde gerechtsgebouw (het huidige County Office Building) zijn honderdjarig bestaan ​​met de oprichting van een tentoonstelling over zijn geschiedenis. Een uniek voorbeeld van de Italiaanse architectuurstijl, een stijl die niet vaak wordt gezien in openbare gebouwen, de indrukwekkende trap en het marmer van het gebouw inspireren nog steeds. De tweede verdieping biedt bezoekers ook de kans om de originele molenstenen van Allan's molen te zien.


Historische huizen

Winfield Corners Westbrook Dirk
Van Wagenen Jacobus Van Wagenen
Terwilliger Smith Stillwell Wesbrook
Sahler Sahler Huis met Schuur
Nog altijd goed Rijder
Markle Krom: Lucas
Krom Huis Krom: Upper Whitfield
Krom: Upper Whitfield Stenen Huis van Hornbeck
Hoornbeck depuy
Davis Gemeenschappelijke School
Gerst Sebastian Baker

Van Wagenen

Geschiedenis van Rochester

Geschiedenis van Rochester is een wetenschappelijk tijdschrift met informatieve en onderhoudende artikelen over de geschiedenis en cultuur van Rochester, Monroe County en de Genesee Valley. Voormalig stadshistoricus Blake McKelvey publiceerde het eerste kwartaalnummer in januari 1939 met als doel de kennis van de lokale geschiedenis uit te breiden. Vandaag Geschiedenis van Rochester wordt tweejaarlijks (lente en herfst) gepubliceerd door de Centrale Bibliotheek van Rochester en Monroe County. Het wordt gedeeltelijk gefinancierd door het Frances Kenyon Publication Fund, opgericht ter nagedachtenis aan de zus van mevrouw Kenyon, Florence Taber Kenyon, en haar vriendin Thelma Jeffries.

Oude nummers online beschikbaar!

Op de 50e verjaardag van de publicatie, een tien jaar durend project om te indexeren Geschiedenis van Rochester werd gelanceerd via het Office of the City Historicus en de Rochester Regional Library Council. Met financiering van het Frances Kenyon Publication Fund werd de hele run van Rochester History geïndexeerd. De index wordt voortdurend bijgewerkt met elk nieuw nummer. Een federale subsidie ​​van de Library Services and Technology Act maakte het mogelijk om het tijdschrift te digitaliseren en oude nummers online beschikbaar te stellen. Het doel van deze subsidie ​​was om unieke lokale bronnen elektronisch te delen, waardoor het bewustzijn en de toegang tot lokale geschiedenis voor onderwijs- en onderzoeksdoeleinden worden vergroot. Nieuwe nummers van Rochester History zijn ongeveer twee maanden na publicatie beschikbaar.

Inhoudsopgave

De Geschiedenis van Rochester Index is gerangschikt op onderwerp en bevat alle nummers tot 2009. Het is gerangschikt in een gemakkelijk te lezen formaat met hyperlinks naar kruisverwijzingen. Gebruik de ABC-navigatielinks bovenaan om door de index te bladeren. Klik op de volume/issue-link om de volledige tekst van de interessante nummers te bekijken. Als u op zoek bent naar een trefwoord in de index, kunt u ook de functie 'Zoeken in pagina' in uw browser gebruiken (Bewerken -> Zoeken of <CTRL>F).

Inhoudsopgave

De inhoudsopgave is geordend op datum, volume en uitgave, te beginnen met de meest recente uitgave.

Abonnementen

abonnementen op Geschiedenis van Rochester zijn beschikbaar voor $ 8 per jaar. Print een bestelformulier voor een abonnement af, vul het in en stuur het samen met een cheque die te betalen is aan de ROCHESTER OPENBARE BIBLIOTHEEK tot:

Openbare bibliotheek van Rochester
Attn: afdeling Acquisities
115 South Avenue
Rochester, NY 14604-1896

De huidige editie is ook verkrijgbaar voor slechts $ 4,00 in de Library Store:
Bausch & Lomb Openbare bibliotheekgebouw
Centrale bibliotheek van Rochester en Monroe County
115 South Avenue, Rochester, NY

Richtlijnen voor inzenden

Het tijdschrift nodigt uit om manuscripten in te dienen die bijdragen aan zijn missie om de kennis van en interesse in de lokale geschiedenis en cultuur te vergroten en om lokale kwesties in een nationale of mondiale context te plaatsen. Artikelen moeten via e-mail worden ingediend bij [email protected] Lees onze indieningsrichtlijnen zorgvuldig door en bereid uw manuscript dienovereenkomstig voor. Als je vragen hebt of meer informatie wilt, stuur dan een e-mail naar het bovenstaande adres of bel de tijdschriftredacteur, Christine L. Ridarsky, op (585) 428-8095.

Informatie over copyright

Geschiedenis van Rochester is auteursrechtelijk beschermd door de Rochester Public Library onder het Office of the City Historicus. Vragen over auteursrechten kunnen worden gericht aan:

Kantoor van de stadshistoricus
Openbare bibliotheek van Rochester
115 South Avenue
Rochester, New York 14604
(585) 428-8095
[email protected]

Aanvullende auteursrechtelijke toestemming kan nodig zijn van instellingen en auteurs wiens eigendom in Rochester History voorkomt.


De geschiedenis van een huis traceren

Veel huidige en voormalige bewoners nemen contact op met het Monroe County Historian's Office en willen weten hoe ze meer te weten kunnen komen over het verleden van een huis. Afhankelijk van het tijdsbestek waarnaar u op zoek bent en hoeveel u al weet, zijn er veel verschillende benaderingen voor het blootleggen van de genealogie van een gebouw.

Als u momenteel eigenaar bent van het huis, zoek dan naar het titeluittreksel dat u op het moment van aankoop hebt ontvangen. Dit traceert de titel van het onroerend goed achterwaarts via de verschillende eigenaren, waardoor u namen krijgt die u vervolgens kunt onderzoeken om het verhaal van uw huis in te vullen. Houd er echter rekening mee dat in New York de eigendom alleen aan het land wordt gegeven, dus u kunt de bouwdatum van uw huis niet bevestigen door simpelweg de eerste eigenaar te vinden. Dit gebied trok tot in de negentiende eeuw talloze grondspeculanten aan die grote percelen land kochten en ze vervolgens met winst doorverkochten, zonder enige verbeteringen aan te brengen.

Soms bevat de akte een beschrijving van wat er op het terrein staat, en de akten kunnen worden onderzocht in het County Clerk's Office op 39 W. Main St.. Landtransacties van februari 1984 tot heden kunnen online worden doorzocht via de County's website. Bezoek het online kantoor van de County Clerk's en volg de eenvoudige zoekinstructies. U kunt zoeken op de naam van de eigenaar en bepalen van wie ze het onroerend goed hebben gekocht of aan wie ze het hebben verkocht.

Voor eerdere transacties kunt u het griffiekantoor bezoeken en de Grantor-Grantee-indexen doorzoeken. De oudste grootboeken zijn gegroepeerd en bestrijken een variërende periode van jaren. Om ze te gebruiken, begint u met de naam die u kent en bepaalt u of u naar de vorige of volgende eigenaar wilt zoeken. Ga vervolgens naar de juiste groepen grootboeken, onthoud dat concessieverleners de verkopers zijn en begunstigden de kopers.

Als u bijvoorbeeld de appelboerderij van John Smith wilt doorzoeken, en zijn naam is de enige naam die u heeft, kunt u naar de grootboeken van Grantee gaan en het aantal jaren kiezen dat volgens u correct is. Kijk aan de voorkant naar de index die u naar de pagina's leidt waar alle begunstigden waarvan de namen beginnen met &ldquoSmi&rdquo zich bevinden. Aangezien Smith een veelvoorkomende naam is, wilt u rechts op de pagina kijken naar de locatie van een onroerend goed als Smith's boerderij in Webster is, en wilt u de akten in de stad Rochester bekijken. Sommige beschrijvingen van eigendommen bevatten originele traktaatnamen en kunnen verwarrend zijn, maar u kunt meestal samenvoegen welke zich in de stad bevinden en welke in een stad of dorp. Als u de woning niet kunt vinden, controleer dan de grootboeken van de volgende en/of voorgaande jaren.

Wanneer u John Smith lokaliseert, ziet u &ldquoJoseph Jones&rdquo vermeld als de concessieverlener. Je hebt nu een ander stukje geschiedenis van je huis en de mogelijkheid om meer te leren. Ga opnieuw naar de grootboeken van de Grantee, controleer de index voor de pagina's voor &ldquoJones,&rdquo en zoek onder &ldquoJoseph Jones&rdquo naar een eigendomsbeschrijving zoals hierboven. Deze transactie geeft u de naam van de verkoper (verlener) aan de heer Jones. Op deze manier kunt u een eigendom herleiden tot de oprichting van Monroe County in 1821. Het griffiekantoor heeft ook microfilms van records uit de provincies Ontario en Genesee, waar grondtransacties werden geregistreerd vóór 1821.

Als je wilt weten wat er met de boerderij is gebeurd nadat John Smith eigendom was, ga dan naar de Grantor-grootboeken, volg hetzelfde proces als hierboven en je zult in staat zijn om na te gaan aan wie hij zijn eigendom heeft verkocht.

U ziet ook een kolom met de aanduiding &ldquoLiber.&rdquo. Dit is het boeknummer en het paginanummer waarop de feitelijke overdrachtsakte is vastgelegd. U kunt hiervoor de microfilm opvragen en met deze nummers op de griffie een kopie van de akte inzien en/of afdrukken.

Je kunt ook behoorlijk wat informatie over een huis te weten komen in de Local History Division van de Rochester Public Library op de tweede verdieping van het Rundel-gebouw. Er zijn stadsgidsen beschikbaar die teruggaan tot 1827 (er zijn enkele hiaten in de beginjaren toen ze niet werden geproduceerd) en die van de jaren 1870 tot heden liggen in de schappen. U kunt een naam opzoeken en de woning, de werkplek en het beroep van een persoon vinden gedurende het grootste deel van de negentiende tot de twintigste eeuw. Veel van de stadsgidsen bevatten ook straatgidsen achterin elk deel. Straten zijn alfabetisch gerangschikt en naast de huisnummers staan ​​de achternamen, en soms ook familienamen, van de bewoners. Door vroege mappen te gebruiken, kun je opzoeken in welke straat je huis staat, en ontdekken wie daar eerder woonde en wie de buren waren. Houd er rekening mee dat de stad af en toe straten hernummerde, vooral in 1884 & ndash1885, toen velen radicaal werden gewijzigd om consistentie te bieden. Als de nummering in eerdere directory's u in de war brengt, bevatten de 1884&ndash1885-directory's twee nummers, de oude en de nieuw toegewezen. Als het nummer van uw huis is gewijzigd, wordt dat daar genoteerd. Deze mappen noteren ook vaak lege percelen in een straat, wat kan helpen bij het proberen om uw huis te dateren.

De Landmark Society of Western New York kan ook nuttig zijn bij het verstrekken van architecturale informatie die kan helpen bij het dateren van een structuur. De website, www.landmarksociety.org, is een goede plek om meer over hen te leren.

Belastingaangifterollen kunnen helpen om verbeteringen, zoals een huis, op een perceel te dateren, aangezien een aanzienlijke stijging van de geschatte waarde activiteit aantoont. De staat New York heeft echter nooit van regeringen geëist dat ze enige vorm van beoordeling langer dan 10 jaar bewaren, en de meeste hoeven zelfs niet zo lang te worden bewaard. Sommige gemeenten hebben oude records en u moet rechtstreeks contact met hen opnemen om te zien wat er mogelijk is. De staat New York heeft de onroerendgoedbelasting van de staat in 1928 afgeschaft en behalve grote landgoederen zijn er geen beoordelingsgegevens die nuttig zouden kunnen zijn in het Rijksarchief.

Als u meer hulp wilt bij uw onderzoek, aarzel dan niet om contact op te nemen met het kantoor van de Monroe County Historicus, hetzij via e-mail via de website van Monroe County of per telefoon op 585 428-8352.


Geschiedenis van Rochester, New York - Rochesterville en de meelstad

Kolonel Rochester en zijn twee partners lieten de fabriek onontwikkeld liggen tot 1811, toen ze eindelijk hun aankoop betaalden en de akte ontvingen. De bevolking van het gebied was 15. Toen lieten ze het traktaat inspecteren en aanleggen met straten en kavels. Het eerste lot werd verkocht aan een Henry Skinner, in wat nu de noordwestelijke hoek van State en Main is. In 1817 voegden andere landeigenaren, voornamelijk de Brown Brothers (van Brown's Race en Brown's Square), hun land toe aan het noorden van het 100-acre (0,40 km2) Tract, om de Dorp van Rochesterville, met een bevolking van 700.

In 1821 werd Monroe County gevormd uit delen van de provincies Ontario en Genesee, en Rochesterville werd de provinciehoofdstad genoemd. Een twee verdiepingen tellend bakstenen gerechtsgebouw in de stijl van de Griekse Revival werd gebouwd voor een bedrag van $ 7.600. In 1823, eigendom van Elisha Johnson aan de oostkant van de Genesee tegenover de 100-acre (0,40 km2) Tract werd geannexeerd, waardoor Rochesterville tot 1012 acres (4,1 km²) en de bevolking tot ongeveer 2500. Dat jaar werd "-ville" geschrapt uit de naam van de stad. Dit was ook het jaar waarin het eerste 800 voet (244 m) Erie Canal Aquaduct werd voltooid over de Genesee, net ten zuiden van de Main Street Bridge. Het werd gedurende 16 maanden gebouwd door 30 veroordeelden uit de Auburn State Prison. In 1822 werd de Rochester Female Charitable Society opgericht. Leden betaalden vijfentwintig cent per jaar om lid te worden van de Society en droegen ook provisies, kleding en beddengoed bij die ze van de gemeenschap verzamelden. Bezoekers verdeelden de goederen en het geld onder de armen van elk district. In 1872 waren er drieënzeventig districten opgericht, elk met een vrouwelijke bezoeker. Die organisatie speelde een belangrijke rol bij de oprichting van het Rochester Orphan Asylum (nu Hillside Children's Center), het Rochester City Hospital (nu Rochester General Hospital), de eerste school, het werkhuis, het Home for the Friendless (nu The Friendly Home), de Industrial School , en de bezoekende verpleegkundige dienst.

Kort nadat in 1825 het Eriekanaal in oostelijke richting naar de Hudson werd geopend, groeide de economie en de bevolking snel. Tegen 1830 bereikte de bevolking 9.200, en de stad werd de oorspronkelijke boomtown die voor het eerst bekend stond als 'De Jonge Leeuw van het Westen'. Het werd echter al snel bekend als de Meelstad, gebaseerd op de talrijke korenmolens die langs de watervallen aan de Genesee stonden in wat nu het Brown's Race-gebied in het centrum van Rochester is. De eerste tien dagen was het kanaal open naar het oosten naar de Hudson, 40.000 vaten (3.600 ton) Rochester-meel werden verscheept naar Albany en New York City. Lokale molenaars maalden al snel 25.000 bushels tarwe per dag. In 1829 werd het Rochester Athenaeum opgericht als leesvereniging. Het Athenaeum rekende leden een jaarlijkse vergoeding van vijf dollar aan om lezingen te horen van enkele van Amerika's bekendste redenaars, waaronder Oliver Wendell Holmes, Sr., Horace Greeley en Ralph Waldo Emerson. Het Athenaeum was een van de voorlopers van het Rochester Institute of Technology.

In 1834 produceerden ongeveer 20 korenmolens jaarlijks 500.000 vaten (44.000 ton), de bevolking bereikte 13.500 en het stadsgebied breidde zich uit tot 4.000 acres (16 km²). Rochester werd vervolgens opnieuw gecharterd als een stad en Jonathan Child, schoonzoon van kolonel Rochester, werd verkozen tot de eerste burgemeester.

In 1837 werd het Rochester Orphan Asylum opgericht door de Rochester Female Charitable Society. Het asiel bevond zich op South Sophia Street (nu South Plymouth Avenue) en verhuisde later naar Hubbell Park. Na een tragische brand op 8 januari 1901 werd het asiel verplaatst naar Pinnacle Hill, omgebouwd tot een reeks huisjes genaamd het Hillside Home (nu Hillside Children's Center, onderdeel van Hillside Family of Agencies). De Charitable Society richtte ook Rochester City Hospital op Buffalo Street (nu West Main Street), waar de oude Buffalo Street Cemetery was gevestigd. De bouw van het ziekenhuis begon in 1845, maar het werd pas in 1863 bewoond. In 1838 was Rochester de grootste meelproducerende stad ter wereld.

Beroemde citaten met de woorden meel en/of stad:

&ldquo Wiskunde kan worden vergeleken met een molen van voortreffelijk vakmanschap, die je spullen tot elke graad van fijnheid maalt, maar desalniettemin hangt wat je eruit haalt af van wat je erin stopt en omdat de grootste molen ter wereld geen tarwe zal winnen meel van peascods, dus pagina's met formules zullen geen definitief resultaat krijgen uit losse gegevens. & rdquo
&mdashThomas Henry Huxley (1825�)

&ldquo De fouten van de inbreker zijn de kwaliteiten van de financier: de manieren en gewoonten van een hertog zouden een stad zijn situatie behartigen. & rdquo
&mdashGeorge Bernard Shaw (1856�)


Geschiedenis van Rochester, Washington

De inhoud van deze pagina kwam oorspronkelijk uit het DEDICATION PROGRAMMA van 14 november 1957. Het verscheen voor het laatst in het Class of '57's Reunion Handbook, samengesteld door Dennis Johnson in juli 1987. De oorspronkelijke auteur is onbekend bij deze schrijver.

Eerste kolonisten

De geschiedenis van wegen door Rochester begint met een pad dat is aangelegd lang voordat Rochester tot bloei kwam. Toen de pioniers in 1850, 1860 hun tochten naar Rochester maakten, en het begin van de jaren 1870, volgden ze niet de huidige snelweg, maar staken de prairie over. Rochester's eerste weg van noord naar zuid werd gebouwd in 1873. Gedurende deze tijd, vanwege de slechte wegen en het feit dat mensen de rivieren moesten doorwaden, was reizen erg traag en vervelend. Dit bevorderde de ontwikkeling van de democraatwagen die in één dag een rondreis naar Olympia kon maken.

Een van de meest ondernemende zakenlieden in de vroege geschiedenis van Rochester was de heer Robert Paton. Dhr. Paton, in samenwerking met een MR. Douglas, opende de eerste Mercantile in Rochester in 1889, een paar honderd meter ten zuidwesten van de huidige locatie van Swede Hall. Deze locatie werd later bekend als het oude Rochester. Hun voorraad was compleet van spelden tot botervormen. Indianen maakten er hun Mekka van en brachten manden, vissen en bont mee waarmee ze ruilden voor koopwaar. De mercantile was een groot houten gebouw geflankeerd door twee saloons en een smederij.

In het begin van de jaren 80 startte de heer Paton de eerste houtzagerij van Rochester. Er was veel hout in de laaglanden en als een goede ingenieur en een eersteklas mercantilist, vond hij het bedrijf een aantal jaren behoorlijk winstgevend. Veel van de eerste gebouwen van Rochester werden opgetrokken uit dit hout. Meer dan veertig jaar na de opening van de houtzagerij van Paton was Rochester het centrum van een bloeiende, bloeiende houtkapindustrie.

Begin jaren 80 werd de spoorwegkoorts gevoeld in Rochester. Een meneer Hunt reisde helemaal naar Londen om obligaties te verkopen voor zijn plan van een spoorlijn van Rochester naar de haven. Deze spoorlijn zou door het bos worden voortgeduwd over de bulten en hobbels van de uitgestrekte prairie, die de hele tijd de route vormt voor een goede wegbedding die nog steeds bestaat en die naar deze promotor Hunt's grade wordt genoemd. Als de spoorlijn tot stand was gekomen, zou deze door de oude locatie van Rochester hebben geleid. Toen de noordelijke Stille Oceaan eindelijk zijn bedreiging voor Hunt had gehonoreerd en een weg door Rochester naar de haven duwde, werd Paton, ingenieur, houthakker en kruidenier, de eerste lokale agent van de noordelijke Stille Oceaan.

In de periode tussen 1907-1909 is de plaats van de stad Rochester verplaatst naar het zuidwestelijke deel van wat nu de huidige plaats van de paalwerf is. Deze beweging plaatste de stad langs de noordelijke Stille Oceaan. In die tijd pochte de stad samen met zijn 'verschillende winkels en saloons en smidse, een hotel dat wordt beheerd door de gebroeders Whitcomb en een spoorwegdepot. In dezelfde periode werd Rochester de trotse bezitter van een mooi postkantoor, compleet met een postmeester die zijn opdracht had gekregen van president Wilson. Dit gebouw was een van de meest opvallende verbeteringen in Rochester. Nadat de houtkap was afgenomen, werd Rochester het aardbeienkoninkrijk van de wereld.

Na het verlies van beide grote industrieën, keerde Rochester terug naar het slaperige stadje dat het nu is (NB: mei 1957), bestaande uit twee tankstations, een drogisterij, een kruidenierswinkel, een handelszaak, een variëteitenwinkel, een pluimvee- en eierwinkel, een taverne, een kapperszaak en een postkantoor.

CHINOOK JARGON

De belangrijkste taal tussen de blanke kolonisten en de Indianen van het Rochester-gebied was het Chinook-jargon. Het was vele honderden jaren gebruikt voordat de eerste blanke kolonist naar het gebied kwam.

Het is de theorie van Edward Harper Tomas, dat de taal begon in het pre-witte gebied met de slaven en in de handel in schelpengeld tussen de lagere lagere Chinook en de Nootkans. Door een woord van de ene stam toe te voegen, werd het jargon geleidelijk gesproken door alle Indianen van het noordwesten van de Stille Oceaan, waaronder natuurlijk de prairie rond Rochester. Het werd een verrekenkamer voor tribale dialecten. At one time the Chinook jargon was spoken by a hundred thousand Indians, mixed bloods, and whites of the Pacific Northwest, The Chinook jargon was easily spoken, but hard to write some words could be spelled as many as ten different ways.

The coming of the white man to this area and his addition of French and English words, made the jargon adequate for all necessary communications between him and the natives. Nearly all of the early settlers, loggers, and traders of Rochester talked it as easily and constantly as the natives. The jargon fell into misuse as the settlers of the Rochester area began to increase. The Chinook jargon has survived as an interesting relic of the vanishing race and has, to some extent been incorporated in the history, romance, and literature of the Northwest.

ROCHESTER'S FIRST HIGH SCHOOL

The first high school to become established in Rochester was the Union High School in 1916. It was a two story, wooden building used as a grade school and high school combined. It contained four rooms, two upstairs and two downstairs. The upstairs was the grade school. There were approximately 100 students and four teachers in this building. Mrs. Emily Shearky was principal at the time.

In 1921 the land was bought and a brick veneer high school building was built, at a cost of approx. $60,000. The building was refaced with new brick after the earth­quake of 1949. On October 27,1954, this building was destroyed by fire, leaving Rochester minus a high school. For almost two years the students of Rochester High went to school in temporary classrooms. Finally, a dream came true, on August 29, 1956 the new Rochester High School's doors were opened.

Rochester might still be a prosperous, expanding town as it was in the early 1900's had it not been the victim of a large number of fires, which cost huge sums of money and set the development of the town back many years.

The first of these fires destroyed the original Methodist Church during 1909. A series of fires during the 1920's destroyed the Modern Woodman's Hall, Payton's Dance Hall, the newly rebuilt Methodist Church, and the large frame building which housed the Mercantile.

In the 1930's Johnson's store, which was located on the present site of Conine's Farwest Store, was destroyed by fire twice. A garage, owned by a Mr. Palmer, which was located next to Johnson's store, was destroyed by fire when Johnson's store burned the first time. In 1944 fire again struck Rochester wiping out a major section of the town. Destroyed by the fire were a drugstore, garage, restaurant, pool hall, barber shop, and a private residence. In the latter part of 1954 fire destroyed the High School despite the efforts of Rochester's fine Volunteer Fire Department

These fires besides causing large financial losses discouraged many merchants and business men from developing their enterprises in Rochester thereby retarding the growth of Rochester. Because of this Rochester instead of continuing to be a prosperous bustling town has, over a period of years changed to a slumbering village.

When the Rochester athletic teams took to the field or court in the 1929's and 30's they did not bear the title of Warriors as they do today but they were dubbed the Berry pickers after the strawberry industry which flourished in the surrounding community. Shortly before the Second World War the berry industry declined , and the students held a vote to choose a new name for their teams. After much discussion a vote was taken and the majority decided in favor of the Warriors, and The Berriers ceased to exist.


History of Rochester, New York - History

Titel: Rochester Black Freedom Struggle Oral History Project
Date range: 2008 - present
Plaats: D.383
Maat: 4 boxes

The University's Department of Rare Books and Special Collections is developing a collection repository and online access point for audio files and transcripts of interviews with Rochester citizens who were actively involved in the fight against racial discrimination in the 1960s and ྂs. Complementary video clips are forthcoming, and links to other related Rare Books and Special Collections materials can be found at the "Collections" above.

This set of oral history interviews was conducted beginning in 2008, by historian Laura Warren Hill in conjunction with her research project, " 'Strike the Hammer While the Iron is Hot:' The Black Freedom Struggle in Rochester, NY, 1945-1975." Statements in these interviews are those of the interviewees alone, and in no way speak for the University of Rochester as a whole, or for individual members of the University community. The University accepts no responsibility for the content of these interviews.

To date, twenty interviews have been completed, and transcriptions are in progress. As the project continues and a Web site is developed over the next several months, visitors to this site will be able to read and listen to the stories of community activists such as Dr. Walter Cooper, Constance Mitchell and Loma Allen, businessmen Horace Becker and Clarence Ingram, and ministers Raymond Scott, Herb White, and Robert Kreckel. Charles Price, the first African-American police officer in Rochester, describes his arrest by state police during riot patrol as a plainclothes officer. Darryl Porter, currently Assistant to Rochester Mayor Robert Duffy, recalls his former leadership of a local youth gang, the Matadors.

This project serves as a permanent resource for continuing conversation, learning and research around Rochester's role in this critical chapter of civil rights history. Librarians hope the site will identify other participants. In addition to interviews, the Department seeks collections of personal or organizational papers, images, and ephemera related to Rochester's black freedom experience in the 1960s and ྂs &ndash especially materials related to the riots and the city's recovery.

For further information about the Rochester Black Freedom Struggle Oral History Project, contact [email protected] or phone (585) 275-4477.

Please note: This project is a work-in-progress more materials are being added as they are ready.

Interviewees in Alphabetical Order

  • Marcus Alexis -- materials now available
  • Barbara Ames
  • Matthew Augustine -- materials now available
  • Paul Brennan
  • Edward Chambers -- materials now available
  • Glenn Claytor -- materials now available -- materials now available
  • Larry Coppard
  • Reuben Davis
  • Rhona Genzel -- materials now available
  • Millicent Hartzog
  • Germaine Knapp
  • Robert Kreckel -- materials now available
  • Christopher Lindley -- materials now available -- materials now available
  • Jesse Moore
  • Gus Newport -- materials now available -- materials now available -- materials now available -- materials now available
  • Sanford Segal
  • Peter Tolliver
  • Herb White

Background &ndash Laura Warren Hill

In the years leading up to and concurrent with World War II, the nation experienced the second wave of the Great Migration, a twentieth century phenomenon in which large numbers of southerners, black and white, left the South for cities in the North and West. These migrants hoped to find employment in urban industries and to improve their economic positions. Rochester was no exception. However, unlike other cities, a majority of the migrants traveling to the Flower City did not possess a high school diploma, a necessary attribute to find employment in Rochester&rsquos highly skilled industry instead it was the agricultural opportunities surrounding the city that drew most black migrants to Rochester. Though fewer in number, others were drawn to the city's universities, which increasingly admitted black students, particularly to their PhD programs. Between 1945 and 1960, Rochester's black population increased by more than 300%. At the same time, the overall population of the city declined as the white middle class gradually moved to the suburbs.

Rochester had long prided itself on its history of racial progressivism dating back to Frederick Douglass. Yet, these drastic demographic changes created conflict and tension that few white Rochesterians were willing to recognize. Throughout the 1950s and early 1960s, de facto segregation in housing, politics and education increased as the city's structures and institutions were unprepared for the population shifts. While the black population increased drastically, redlining and restrictive housing practices forced these black migrants into the same two city wards they had traditionally occupied. The result was overcrowding of the worst order accompanied by segregation in education and an increased police presence in black communities. Several well-publicized cases of police brutality brought temperatures to a boiling point and Malcolm X into the city of Rochester.
Yet, for all of Rochester's unwillingness to quickly and seamlessly integrate these new migrants into the culture and operations of the city, there were activists, institutions and organizations that sought to smooth their transition and mediate the circumstances they faced. By 1960, several activists had established themselves as a force within the black community. Black migrants, such as Dr. Walter Cooper who came to Rochester in 1952 to earn his PhD at the University of Rochester, demanded their civil and political rights be protected and preserved. Of the many issues they championed -- housing, educational segregation, and racist hiring practices -- by far the most immediate was an end to excessive police force and the use of dogs in their neighborhoods. Joining with white clergy from around the city, these advocates successfully called for the intervention of the federal Justice Department in the police brutality case of Rufus Fairwell, an attendant at a local gas station who was brutally assaulted by police while locking up at the service center after work. Another important outcome, this integrated group forced the city to implement a Police Advisory Board, a citizen group charged with reviewing cases of alleged police brutality. Additionally, these community minded residents organized their neighborhoods politically electing Mrs. Constance Mitchell to a post as Third Ward Supervisor Mrs. Mitchell became the first black Rochesterian to serve in this position.
Despite these efforts and organizing, conditions continued to deteriorate in Rochester's ghetto. Their labors to improve the quality of life could not alleviate housing restrictions, segregated schools and neighborhoods, and police brutality fast enough. All the while, the economic opportunities most migrants hoped for remained out of reach. By the summer of 1964, conditions could not have been worse. In response to these conditions, and ignited by an alleged act of police brutality involving dogs, the third and seventh wards erupted in rebellion. One of the era's first race riots occurred in the city of Rochester, culminating in Governor Nelson Rockefeller calling in the National Guard to restore order.

In the aftermath of this uprising, Rochester faced its demons as massive organizational efforts began in all sectors of the city. For some, the goal was to heal the raw racial wounds that had been ripped open, for others it was imperative to repair the city&rsquos national business reputation, and still for others it became imperative to organize the ghetto community. While the Rochester Area Ministers Council, a coalition of black ministers, had been requesting funds to implement youth and employment programs in the heart of the ghetto for some time, it was in the wake of the riot that Rochester's Council of Churches raised $100,000 to bring Saul Alinsky and the Industrial Areas Foundation into the city.

Understanding the need for indigenous organization and leadership in the black community, Saul Alinsky and his lead organizer, Ed Chambers, refused to work in Rochester unless black leaders could obtain the signatures of several thousand ghetto residents extending an invitation to organize in Rochester. Over the course of several months, dozens of meetings, and hundreds of conversations, the decision was made by the black community to invite Alinsky and his Chicago team to Rochester. Though Alinsky&rsquos arrival was contested by some quarters in Rochester, his team set up shop in 1965. Alinsky insisted that community members organize and make decisions for themselves, while Ed Chambers and his staff would provide residents with the tools and skills necessary to negotiate power and economic opportunities.

The result was the creation of two distinct organizations, FIGHT and Friends of FIGHT. FIGHT was an acronym for Freedom, Integration, God, Honor, Today. Over the years, Independence would replace Integration in its name and the organization&rsquos platform. Friends of FIGHT developed as an organization of liberal white people whose sole purpose was to support FIGHT, a first in the nation. It would later evolve into Metro Act. FIGHT became the mouthpiece for the 'hard core' unemployed in Rochester's ghetto. Led first by MinisterFranklin Florence, the FIGHT organization waged a struggle for economic rights, as much as civil and political. Leading the charge for fair employment and economic opportunity, Florence launched a campaign to force the Eastman Kodak company to hire black Rochesterians. Initially resistant to FIGHT's demands, and weary of its tactics, Kodak eventually instituted an education and hiring program that met the company&rsquos needs. Kodak would go on to be a major funding source for the Rochester Business Opportunities Council (RBOC), an economic development organization that stimulated and supported minority business. Importantly, these initiatives had significance beyond the Flower city. Before Richard Nixon formed the Office of Minority Business Enterprise (OMBE), he sent his operatives to Rochester to study its black economic development programs.

Perhaps one of FIGHT's most successful projects however was its collaborative effort with the Xerox Corporation. Its joint venture, FIGHTON, was one of the nation's first black-run Community Development Corporations (CDCs). The brain child of Minister Florence and Xerox CEO, Joe Wilson, FIGHTON created jobs for hundreds of 'hard-core' unemployed and served as a model for other cities' efforts to develop economic opportunities in urban communities. FIGHTON created the opportunity for employees to advance their formal education while securing industrial training and stable employment. FIGHTON would provide hundreds of Rochesterians with the training and skills to support their families it continues to exist today as Eltrex, under the expert leadership of Mr. Matthew Augustine.

Rochester's Black Freedom Struggle Oral History Project explores this Rochester story, this national story, in depth and detail.


History of Rochester, New York - History

History of Rochester, NY
FROM: Gazetteer and Business Directory
Of Ulster County, N. Y. For 1872-2.
Compiled and Published By Hamilton Child, Syracuse, NY 1871


ROCHESTER , named in honor of the Earl of Rochester, was incorporated by patent, June 25, 1703, and organized as a town, March 7, 1788. A part of Middletown (Delaware Co.) was taken off in 1789, Neversink (Sullivan Co.) in 1798, Wawarsing in 1806, and a part of Gardiner in 1853. A part of Wawarsing was annexed March 21, 1823. It is an interior town, lying a little south-west of the center of the County. The east and west borders are traversed by ranges of mountains, and the central portion is a rolling upland. Rondout Creek flows north-east through the south part, and receives as tributaries Sanderkill, Peterskill and several other streams. Vernooy Creek flows south through the west part. The soil upon the uplands is a gravelly loam and in the valleys a sandy loam, mixed with clay. The Delaware and Hudson Canal extends along the valley of Rondout Creek. Esopus millstone are manufactured to some extent in this town. Near Kyserike is a cave which has been explored for a considerable distance.

Alligerville and Port Jackson are small villages on the canal.

Accord and Kyserike are post offices in the east part of the town.

The first settlement was made by the Dutch about 1700. The patent of the town was granted in1704, and the first trustees under this patent were col. Henry Beekman, Joachim Schoonmaker and Moses DePuy. The lands covered by the patent embraced Rochester and Wawarsing and part of Sullivan Co. In 1703 the following persons were residents of the town, viz., Jan Gerritse Decker, Lodewyck Hornbeck, Leendert Kool, Sen., Anthony Hornbeck, Wm. De La Montaigne, Teunis Osterhoudt, Jan Cartwright, Gysbert Van Garde, Andries Davies and David DuBois. The first deed recorded was Sept. 22, 1703, and was given to Jan Gerritse Decker for two hundred acres of land, bounded on the south by Rondout Creek and on the west by the Mombaccus Creek, on which Moses j. Schoonmaker now resides. To Teunis Osterhoudt was granted the just half of a streame of the Mombaccus Kill, being the north side of said Kill where his corne mill stands, and where the mills of Schoonmaker and Davis now stand. To Anthony and Joost Hornbeck was granted all that fall and streame of the Mombaccus Kill known by the name of the greate or high fall on said Kill, with free liberty and license to build mills. The place is now occupied by Samuel Wilkinson's mills. To Andries Davis, of Kingston, was granted all that certain tract of land beginning by a great fall called Hoenck, from thence up the Creek northerly to the high mountains, including several small parcels of land called by the Indian names Wasschawaninck, Eghhoneck, Mattegonighonck, Tammamanoghinck, Ragawack also all the land from the bounds of Kahangsinck to the high mountains. To John Beatty was granted all that tract lying on the north-west side of the great mountains near to the high point called Magonick, which is the parting bounds betwixt Capt. John Evans and the New Paltz. In 1757 the trustees conveyed to Benjamin Schoonmaker, Benjamin Van Wagnen, Capt. Jacob Hornbeck and Lieut. Jacobus DePuy and their successors, Elders of the Reformed Dutch Church, one hundred and fifty acres of land. The tract was located in what is now known as the Osterhoudt neighborhood.

The town officers for 1700 were William Nottingham, Town Clerk Capt. Joachim Schoonmaker, Supervisor Moses De Puy, Lodewyck Hornbeck, Assessors Jan Cartrecht, Constable and Collector. In 1730 the officers were J. Bruyn, Jr., Town Clerk Lodewyck Hornbeck, Supervisor Capt. Johannes Vernoay, Jacob Dewitt, Assessors Mathews Van Tervilliger, Lawrence Cortreghts, Constables Matthis Snow, Capt. Albert Pawling, Surveyors of Highways.

In 1778 the inhabitants of Rochester petitioned Governor Clinton for protection against the Indians. The following is a copy of the petition, signed by fifty men:

To his excellency George Clinton Esq., Governor of the State of New York

The Petition of the Inhabitants of Rochester, in Ulster County, Humbly Sheweth ---

That your petitioners have for a long time labored under the dreadful apprehensions of an Attack from an unseen Enemy Your Excellency is not unacquainted with the fate of the German Flatts, the late conflagration of Pienpack, that flourishing part of Your Excellencies Frontiers we dread to share their fate. Your Excellency being acquainted with the situation of this place, will not be surprised when we thus beg your Excellencies protection --- not only the Lives of your Petitioners are Exposed, but the Enemy seem determined to destroy the Grain and Cattle, this must (your Excellency well knows,) soon reduce the publick as well as individuals to Scarcity --- therefore your Humble petitioners do Beg your Excellency to protect us with a larger number of Men, the Supplies already sent by your Excellency (if double) and properly Stationed may under God prevent impending danger --- and your petitioners will ever pray.

Among the signers were Capt. Benjamin Kortright, Capt. Jochem Schoonmaker, Lieut. Dirick Wesbrook, Lieut. Frederic Wesbrook, Lieut. Jacobus Bruyn, Jr., Ensign Jacob Hoornbeck, Jacobus Wynkook, Moses Depuy, John Sleght and others.

Spafford's State Gazetteer says that in 1810 the population was 1,882, that there were 128 looms in families which made that year 26,624 yards of cloth for common clothing. There is an old stone church of the Dutch Reformed order, out of repair and a vacant ministry. The Navisink turnpike from Kingston to Sullivan Co. leads through this Town. Here as in many other of the old Dutch settlements, are patented lands, held in trust for the inhabitants, but the titles to farms are commonly in fee simple.

The first church was formed soon after the settlement.

The population of the town was in 1870 was 4,088, and its area 47,859 acres, with an assessed value of $658,680.


Bekijk de video: ROCHESTER. NEW YORK


Opmerkingen:

  1. Staunton

    Mijn excuses, maar naar mijn mening geeft u de fout toe. Ik kan het bewijzen.

  2. Maelwine

    Ik vond het leuk ... ik adviseer, voor degenen die niet hebben bekeken, kijk eens - je zult het niet kunnen gebruiken

  3. Aza

    Eerder dacht ik er anders over, hartelijk dank voor uw hulp in deze kwestie.

  4. Voodoolkree

    Wilt u links uitwisselen?

  5. Brendyn

    Charmante vraag



Schrijf een bericht